کد خبر : 40705

پلیمر آریاساسول برنده قطعی دعوای حقوقی با شرکت بازرگانی PCC-FZE

پلیمر آریاساسول در بزرگترین دعوای حقوقی بین المللی سالهای اخیر در ایران، در مقابل شرکت بازرگانی PCC-FZE به پیروزی مطلق رسید

پلیمر آریاساسول برنده قطعی دعوای حقوقی با شرکت بازرگانی PCC-FZE

پتروتحلیل-  شرکت پلیمر آریاساسول  در بزرگترین دعوای حقوقی بین المللی سالهای اخیر در ایران، در مقابل شرکت  بازرگانی PCC-FZE به پیروزی مطلق رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، پیرو درج اخباری مخدوش در برخی سایتهای خبری در خصوص پیروزی یکی از پتروشیمی‌ها در دعوای حقوقی با شرکت بازرگانی پتروشیمی در موضوع فروش محصولات شرکت پلیمر آریاساسول، روابط عمومی این شرکت در اجرای رسالت اطلاع رسانی صحیح و دفاع از حقوق معنوی خود، بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد: 

به دنبال فسخ قرارداد سه جانبه فروش محصولات پلیمری شرکت پلیمر آریاساسول با شرکت SPME و شرکت PCC-FZE در سال ۹۱ ، شرکت بازرگانی PCC-FZE دادخواستی علیه شرکت پلیمرآریاساسول به مبلغ اولیه ۳ میلیارد دلار طرح نمود که بعداً به  حدود ۴۰۰ میلیون دلار تقلیل پیدا کرد. با ارجاع این دادخواست به دیوان داوری تعیین شده در قرارداد، شرکت آریاساسول ناگزیر با به کارگیری گروهی از وکلا و کارشناسان مجرب اقدامات لازم برای اثبات حقانیت خود را به انجام رساند.

دیوان داوری نیز پس از طی فرایندهای تخصصی درازمدت رایج در رسیدگی به اختلافات کلان در تجارت بین الملل، نهایتاً رای قاطع و قطعی مبنی بر بی حقی شرکت بازرگانی PCC-FZE را صادر و کلیه ادعاهای خواهان را مردود و بلاوجه اعلام نمود. بر اساس رای دیوان داوری، شرکت PCC-FZE همچنین به پرداخت بخشی از هزینه داوری و حق الوکاله پرداختی توسط شرکت آریاساسول ملزم گردید.این موفقیت حاصل تلاش  مدیران،  کارشناسان و وکلای خبره شرکت  در طول سالیان اخیر بوده است که ریسک ناخواسته اما قابل ملاحظه ای را از پیش روی شرکت مرتفع نمود.

ارسال نظر