کد خبر : 40700

همکاری اروپائیان با صنعت پتروشیمی ایران و ورود محصولات پتروشیمی ایران به بازارهای اروپا؛

آمادگی پتروشیمی های ایرانی برای حضور در نمایشگاه بین المللی میلان پلاست

این نمایشگاه به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ و پر طرفدار اروپایی است که پس از نمایشگاه "K" دوسلدورف آلمان از نظر تعداد مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان مقام دوم را در آن منطقه دارد و دوره ی جدید آن از 29 می تا 1 ژوئن سال 2018 میلادی برابر با 8 الی 11 خرداد سال 1397 برگزار خواهد شد

آمادگی پتروشیمی های ایرانی برای حضور در نمایشگاه بین المللی میلان پلاست

پتروتحلیل- نمایشگاه بین المللی میلان پلاست با بیش از نیم قرن سابقه برگزاری، در تاریخ 8 تا 11 خرداد سال 97 در ایتالیا برگزار خواهد شد.

علیرضا الهی، مدیرعامل شرکت بیوتی اسکای، نماینده رسمی و انحصاری نمایشگاه های صنعت پتروشیمی با اعلام این خبر به «پتروتحلیل»، گفت: با تلاش و پیگیری های مستمر شرکت "بیوتی اسکای" از مدیران و مسئولین نمایشگاه میلان پلاست و دعوت از آنان در زمان نمایشگاه ایران پلاست به تهران برای بازدید و آگاهی از وسعت، ظرفیت، توانمندی وگستردگی تولیدات محصولات پلیمری و پلاستیک ایران و همچنین به جهت بهبود هرچه بیشتر روابط فی ما بین، با افزایش درخواست شرکت های ایرانی متقاضی برای حضور در دوره ی جدید این نمایشگاه موافقت شد.

وی در ادامه گفت: فضای پاویون ملی ایران که در دوره ی قبل حدود 280 متر بوده به بیش از 1000 متر مربع برای دوره ی جدید افزایش یافته و جانمایی آن در یکی از بهترین سالن ها مشخص شده است و شرکت های توانمند، صاحب نام و برند در زمینه تولید مواد پلیمر و پلاستیک ایران مانند شرکت تجارت صنعت خلیج فارس، شرکت پتروشیمی امیرکبیر، شرکت پتروشیمی تبریز، شرکت پتروشیمی شازند، شرکت پتروشیمی جم، شرکت پلیمر خلیج فارس، شرکت پلی نار، شرکت RPM ، پتروشیمی باختر، شرکت فراتجهیز و چند شرکت دیگر تا کنون برای حضور در نمایشگاه مذکور و پاویون ایران اعلام آمادگی و ثبت نام قطعی کرده اند.

مدیرعامل شرکت بیوتی اسکای در ادامه با اشاره به اینکه بیش از نیم قرن از برگزاری منظم نمایشگاه میلان پلاست می گذرد، افزود: این نمایشگاه به عنوان دومین نمایشگاه بزرگ و پر طرفدار اروپایی است که پس از نمایشگاه "K" دوسلدورف آلمان از نظر تعداد مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان مقام دوم را در آن منطقه دارد و دوره ی جدید آن از 29 می تا 1 ژوئن  سال 2018 میلادی برابر با 8 الی 11 خرداد سال 1397 برگزار خواهد شد.

وی همچنین تاکید کرد: این نمایشگاه 50 هزار بازدیدکننده از حدود 110 کشور جهان در دوره ی قبل داشته است، از این رو با روند رو به رشد تعداد شرکت های تولید کننده مواد اولیه پلیمر، پلاستیک، لاستیک، ماشین آلات و تکنولوژی وابسته که به صورت غرفه گذار مشارکت می کنند، پیش بینی می شود نمایشگاه امسال فضای گسترده تر و تعداد بازدیدکننده بیشتری نسبت به دوره قبل داشته باشد.

به گفته الهی؛ ظرفیت وتوان تولید پتروشیمی های ایران خصوصاً در بخش پلیمر به نوعی است که با مدیریت صحیح و یکپارچه و ایجاد پشتیبانی های لازم می توان کلیه بازارهای مصرف در اقصی نقاط دنیا را ارتقاء و یا پوشش داد. از سوی دیگر پتانسیل جذب مواد اولیه پتروشیمی و پلیمر در مناطق مختلف اروپا خصوصاً کشورهایی مانند ایتالیا، آلمان، اتریش، هلند و چند کشور دیگر از دیرباز در این منطقه وجود داشته است .

وی ادامه داد: با توجه به وجود روابط اقتصادی و سیاسی طی سال های گذشته و آمادگی زیر ساخت های اختصاصی از جمله نرخ های محصولات با قیمت های بالاتر نسبت به سایر بازارها، تنظیم قراردادهای منظم با شرایط زمانی مناسب و درجه ریسک کمتر،  بخشی از صادرات و عرضه محصولات پتروشیمی کشور به این مناطق از جذابیت ویژه ای برخوردار شده است.

مدیرعامل شرکت بیوتی اسکای با اشاره به اینکه ورود به بازار اروپا شاید کمی دشوار تر و در عین حال با مسیر طولانی تری همراه باشد، گفت: اما در نظر گرفتن استانداردهای لازم محصولات تولیدی مانند رجیستری استاندارد "ریچ" اروپا، نحوه ی بسته بندی مناسب و مواردی از این قبیل، زمینه صادرات به اروپا را فراهم کرده است. هرچند مشکلات بانکی و مراودات پولی با اروپا هنوز باقی است، ولی با حضور در رویدادهای مهمی همچون نمایشگاه ها و سمینارهای بین المللی که با مراجعه دست اندرکاران این صنعت و به شکل مذاکرات رو در رو با متقاضیان و خریداران محصولات پتروشیمی و پلیمر ایران صورت می گیرد، می توان به راهکارهای مناسب و قابل اتکایی برای رفع این قبیل از مشکلات دست یافت.

این در حالی است که طی چند روز گذشته نیز گردهمایی بزرگی متشکل از تجار، بازرگانان و صنعتگران کشورهای عضو اتحادیه اروپا با هماهنگی اتاق بازرگانی ایران و وزارت امور خارجه کشور ایران با فعالان اقتصادی برای همکاری های هرچه بیشتر و رفع موانع بانکی و دیگر مباحث برگزار شد.

به نظر می رسد با مشارکت در این نمایشگاه معتبر جهانی و یافتن راه حل های مناسب و اجرایی می توان در بازار هدف اروپا که از دیرباز بازاری مطمئن و جذاب برای محصولات پتروشیمی ایران مخصوصاً پلیمر بوده است، حضور پیدا کرد و از هم اکنون برای حجم بسیار بالای محصولات که طی سالیان آتی با راه اندازی طرح ها و پروژه های در دست اجرا به تولید خواهند رسید، برنامه ریزی کرد و ساز و کارهایی برای صادرات آن به مناطق مختلف دنیا را ایجاد کرد.

در همین حال در حاشیه این نمایشگاه، برنامه ریزی برای برگزاری سمینارهای تخصصی و نشست هادر حال انجام است و شرکت بیوتی اسکای نیز در حال بررسی برای بازدید از پاویون ملی ایران و همچنین برگزاری نشست مشترک در محل پاویون توسط گروهی از انجمن ها و صنوف مصرف کننده کشور ایتالیا که بیشترین تصمیمات صنفی از سوی این انجمن و یا اتحادیه های قدرتمند اتخاذ می شود، است.

ارسال نظر