کد خبر : 40693

تداوم روند افزایشی پلی پروپیلن در بازار ترکیه؛

پلی پروپیلن فیبر ایرانی همچنان در مسیر رشد

انتظار می‌رود قیمت‌ها روندی ثابت تا اندکی افزایشی را در آینده‌ی نزدیک پیگیری کنند

پلی پروپیلن فیبر ایرانی همچنان در مسیر رشد

پتروتحلیل- قیمت‌های پلی پروپیلن در ترکیه به تاثیر از محدودیت در عرضه و تقاضای نسبتاً بهتر در واکنش به انتظارات برای افزایش‌ قیمت‌ها، همچنان به رشد ادامه دادند.

به گزارش «پتروتحلیل»، تاجری خاطرنشان کرد: «تا اینجای کار روند فزاینده در بازار پلی پروپیلن از دیگر پلیمرها بیشتر بوده است چراکه سطح تقاضا نیز نقشی حمایتی و تاثیرگذار داشته است.»  انتظارات برای مشاهده افزایش‌های بیشتر در قراردادهای آتی پروپیلن در اروپا باعث برخی خریداران هوشیار و آماده شوند.  یکی از تبدیل‌کنندگان اظهار داشت: «ما سعی داریم خریدهای‌مان را سازماندهی کنیم و قیمت‌های اعلامی جدید از اروپا را به دقت زیر نظر بگیریم چراکه ممکن است این قیمت‌ها با افزایش همراه باشند.»

پلی پروپیلن گرید رافیا در بازار داخلی 15 تا 20 دلار افزایش داشت و 1545 تا 1600 دلار در هر تن (با شرایط ex-warehouse، نقد و شامل مالیات بر ارزش افزوده) رسید. توزیع‌کننده‌ای تایید کرد: «به علت محدودیت در عرضه، پلی پروپیلن از پلی اتیلن عملکرد بهتری دارد. با وجود این، بازه‌های بالایی قیمت‌های پلی پروپیلن عملکرد یکسانی ندارند.» یکی از تولیدکنندگان کیسه در خصوص اینکه نتوانسته افزایش هزینه‌ها را در نرخ محصولات نهایی خود اعمال کند ابراز نارضایتی کرد و گفت: «داریم در فروش‌های خود ضرر می‌دهیم.»

در بازار وارداتی، پلی پروپیلن عربستان سعودی (بدون تغییر) تا 10 دلار رشد داشت و برای گرید رافیا به 1180 تا 1210 دلار در هر تن و برای گرید فیبر نیز به 1200 تا 1240 دلار در هر تن (CIF، نقد، شامل 6/5 درصد عوارض) رسید. گرید فیبر ایرانی نیز 10 دلار در بازه‌ی بالای قیمت‌ها رشد داشت و به 1220 تا 1260 دلار در هر تن (CPT، نقد) رسید. گرید رافیای روسی نیز معادل 1190 تا 1220 دلار در هر تن (CIF، نقد) قیمت‌گذاری شد و با معاملاتی در بازه‌ی پایین قیمت‌ها همراه بود. خریداری گزارش کرد پیشنهادی برای گرید رافیای کره‌ی جنوبی در نرخ 1285 دلار در هر تن (CIF، شامل 1 درصد عوارض، نقد) دریافت کرده است.

در خصوص منابع معاف از عوارض نیز، معاملات گرید رافیا و فیبر جنوب اروپا در نرخ 1080 یورو در هر تن (معادل 1280 دلار) (CIF، نقد) و قیمت‌های گرید رافیای منابع غرب اروپا نیز معادل 1090 یورو در هر تن (معادل 1292 دلار) (CIF، نقد) گزارش شدند. گرید فیبر اسرائیلی نیز معادل 1320 دلار در هر تن گزارش شد.

با وجود این، انتظار می‌رود قیمت‌ها روندی ثابت تا اندکی افزایشی را در آینده‌ی نزدیک پیگیری کنند.» این مسئله که بازار واردات چین، علی‌رغم وجود عوامل افزایشی قیمت، نتوانست وارد مراحله بعدی افزایش قیمت‌ها بشود، باعث شد حدس بزنیم بازار ترکیه نیز شاهد افزایش چشمگیری نباشد.

همچنین، قیمت‌های وارداتی نیز برتری خود را نسبت به قیمت‌های بازار چین دوباره به دست آوردند که این مسئله صحت این عقیده را تقویت می‌کند. یکی از تولیدکنندگان نخ فرش (بی سی اف) گزارش داد فروشندگان بیشتری این هفته با وی تماس گرفته‌اند. وی افزود: «قیمت‌های پلی پروپیلن ممکن است در حوالی نرخ‌های کنونی نوسان کند و افزایش دیگری نداشته باشد.»

ارسال نظر