کد خبر : 40692

انتظار کاهش قیمت پایه پلیمرها زیر سایه دلار؛

احتمال افزایش قیمت پی وی سی

انتظار می رود با توجه به افزایش 30 دلاری قیمت پی وی سی در بازار جی سی سی، قیمت پایه این کالا با افزایش بیش از 2 درصدی نرخ پایه مواجه شود، به این ترتیب پی وی سی، پتانسیل افزایش نرخی بیش از 600 ریالی را دارد و این افزایش می تواند تا 800 ریال هم باشد

پیش بینی copyپتروتحلیل- قیمت اکثر محصولات پلیمری در بازارهای آسیا روندی با ثبات داشته است.

به گزارش «پتروتحلیل»، در همین حال قیمت پی وی سی روندی صعودی داشت، اما پلی اتیلن های ترفتالات بطری با افت روبه رو شدند.

در همین حال همچون هفته های اخیر نرخ دلار تعیین کننده جهت گیری کلی قیمت محصولات خواهد بود، البته با تفاوت اینکه در هفته های گذشته اثر این ارز بر روی بازار افزایشی بود و در این هفته قیمت ارز سبب کاهشی شدن قیمت پایه در بیشتر کالاها خواهد شد.

طبق بررسی های به عمل آمده میانگین نرخ دلار در هفته اخیر و در سامانه سنا برابر با 41800 ریال بوده که نسبت به نرخ مبنای کشف قیمت های پایه (41921 ریال) در هفته گذشته معادل 121 ریال و برابر با 0.3 درصد کاهش را نشان می دهد.

در نتیجه پیش بینی می شود؛ افت قیمت دلار سبب کاهش نرخ در بیشتر گروه های کالایی شود. بدین ترتیب پیش بینی می شود پلی اتیلن سنگین تزریقی، بادی و فیلم به ترتیب 141، 138 و 200 ریال کاهش نرخ را تجربه کنند.

همچنین انتظار می رود پلی اتیلن سبک خطی و فیلم هم به ترتیب با 43ریال و 235 ریال کاهش نرخ مواجه شوند، پلی اتیلن سبک خطی 5 دلار افزایش را در بازارهای چین تجربه کرده است و به همین دلیل کاهش نرخ کمتری خواهد داشت.

در همین حال پیش بینی می شود پلی پروپیلن های نساجی نیز کاهشی 140 ریالی را تجربه کنند، پلی اتیلن سنگین لوله نیز در بازار چین 5 دلار کاهش را تجربه کرده که انتظار می رود کاهش نرخ پایه ای بیش از 200 ریالی را تجربه کند.

از سوی دیگر انتظار می رود با توجه به افزایش 30 دلاری قیمت پی وی سی در بازار جی سی سی، قیمت پایه این کالا با افزایش بیش از 2 درصدی نرخ پایه مواجه شود، به این ترتیب پی وی سی، پتانسیل افزایش نرخی بیش از 600 ریالی را دارد و این افزایش می تواند تا 800 ریال هم باشد.

پیش بینی های نرخ پلیمرها، بر اساس نرخ دلار 41800 ریالی انجام شده است و با تغییر این نرخ ممکن است میزان افزایش و یا کاهش ها دستخوش تغییر شود.

ارسال نظر