کد خبر : 40689

رقابت پلی پروپیلن جم و مارون با نویدزرشیمی؛

جذابیت ناتمام گرید پایپ نویدزرشیمی در بازار پلی پروپیلن های شیمیایی

بیشترین رقابت قیمتی برای پلی پروپیلن شیمیایی EP440G جم ثبت شد که بعد از مدت ها غیبت و به میزان 99 تن عرضه شد

جذابیت ناتمام گرید پایپ نویدزرشیمی در بازار پلی پروپیلن های شیمیایی

پتروتحلیل- هفته گذشته از 10 گرید پلی پروپیلن شیمیایی 7 گرید با رقابت قیمتی خریداری شدند.

به گزارش «پتروتحلیل»،  در هفته آخر آذر ماه مجموعا 3479 تن انواع پلی پروپیلن های شیمیایی عرضه شده بود که برای آن ها 6796 تن تقاضا وجود داشت.

بیشترین رقابت قیمتی برای پلی پروپیلن شیمیایی EP440G جم ثبت شد که بعد از مدت ها غیبت و به میزان 99 تن عرضه شد، استقبال از این گرید ثبت تقاضای 429 تنی را در بر داشت و همچنین خریداران 11 درصد رقابت قیمتی برای خرید آن ثبت کردند. پلی پروپیلن شیمیایی EP440G جم دارای  MFّ1.3 f است و کار برد آن تولید پروفیل ها، پانل ها، صندوق ها، لوله و اتصالات توزیع برق و حفاظت کابل، لوله های موج دار برای خودرو و هواپیما و همچنین اتصالات لوله است.

پلی پروپیلن شیمیایی EP440G جم دارای کاربردهای تقریبا مشابه ای با گرید ZB332C نویدزرشیمی با MFI1.7 است، این کالا هم با 8 درصد رقابت قیمتی معامله شد. البته این گرید در طول سال جاری همواره دارای جذابیت بوده و با رقابت قیمتی به فروش رسیده است. پتروشیمی مارون به تازگی گرید C30G را تولید کرده که می تواند جایگزینی برای EP440L باشد ، این گرید نیز در هفته جاری به میزان 770 تن عرضه شده بود که تقاضایی 2266 تنی داشته و با 8 درصد رقابت قیمتی معامله شد.

C30G پتروشیمی مارون دارای MFI6 است و در صنایع بسته بندی، صنعت خودرو و کالاهای مصرفی، چمدان ها ، سطل های رنگ ، باطری ها و اسباب بازی های بزرگ به کار برده می شود. البته گرید مشابه آن EP440L جم وارد مرحله مچینگ شد و با قیمت پایه به فروش رسید. همچنین پلی پروپیلن شیمیایی ZH515MA نویدزرشیمی نیز با 7 درصد رقابت قیمتی از دیگر گریدهای با جذابیت بالا در این گروه بود.

گرید های پایپ MR230 مارون و ZR230 نویدزرشیمی نیز به ترتیب با 5 و 4 درصد رقابت قیمتی به فروش رسیدند. همچنین برای RPX345S جم که قیمت پایه آن 2589 ریال بالاتر از سایر گریدهای شیمیایی است، با یک درصد رقابت قیمتی به فروش رسید، این گرید به دلیل MFI  بسیار بالا جز کالاهای با تکنولوژی بالا محسوب شده و در صنعت بسته بندی و به خصوص ظروف با دیواره نازک کاربرد فراوانی دارد که در ایران تنها توسط پتروشیمی جم تولید می شود. از سوی دیگر سایر گریدهای این گروه با قیمت پایه معامله شدند.

m

 

ارسال نظر