کد خبر : 40688

رقابت 4 درصدی برای پی وی سی های نقدی و سلف

در بازار آزاد، قیمت پی وی سی همچنان در محدوده 4 هزار و 300 تومان باقی ماند تا شاهد آخرین مقاومت معامله گران در برابر کاهش نرخ باشیم

رقابت 4 درصدی برای پی وی سی های نقدی و سلف

پتروتحلیل-احتمالا بازار پی وی سی در صورت تداوم عرضه با حجم های بالا تا دو هفته آینده به تعادل نزدیک شود.

به گزارش «پتروتحلیل»، حجم 9 هزارتنی عرضه هم دیروز سبب شد تا میزان رقابت ها برای پی وی سی های نقدی و سلف 4 درصد کاهش یابد.

اما در بازار آزاد، قیمت پی وی سی همچنان در محدوده 4 هزار و 300 تومان باقی ماند تا شاهد آخرین مقاومت معامله گران در برابر کاهش نرخ باشیم.

البته به نظر می رسد خرید سلف های عرضه شده در روز گذشته با رقابت 22 تا 110 تومانی ریسکی بود که خریداران آن را پذیرفتند؛ چرا که به نظر نمی رسد بتوانند در 25 روز آینده و زمان موعود تحویل این کالاها، پی وی سی را با نرخی بالاتر از خرید سلف آن به فروش برسانند. البته به نظر می رسد برخی از خریداران سلف، اقدام به فروش حواله ها تا پیش از سررسید تحویل کالا با سودی 20 تا 30 تومانی در هر کیلو کنند.

با این حال پی وی سی سلف اروند دیروز با میانگین 40 تومان رقابت و در بیشترین رقم هم با 100 تومان رقابت، همچنین پی وی سی سلف بندرامام و غدیر هم با 100 تومان رقابت خریداری شد. در همین حال عرضه های نقدی پی وی سی نیز حدودا با 360 تا 410 تومان رقابت مورد معامله قرار گرفتند.

از سوی دیگر به نظر می رسد با ادامه دار شدن عرضه پی وی سی ها به همین اندازه و در دو هفته آینده، بازار به تعادل نزدیک شود، این در حالی است که احتمالا اورهال پتروشیمی اروند 20 روز ادامه دار شود.

البته عدم اعلام بار این مجتمع در روز چهارشنبه و پنج شنبه هفته جاری و اعلام بار 300 تنی آن در روز سه شنبه هفته جاری سبب شد تا بازار آزاد همچنان در برابر کاهش قیمت ها مقاومت کند.

در مقابل، عرضه های بندرامام به صورت نقدی و سلف در روز گذشته سبب شد تا در بازار آزاد برای محصولات این مجتمع، خریداری کمتری یافت شود.

از سوی دیگر در بازار محصولات پتروشیمی، توقف قیمت دلار و همچنین افزایش حجم محموله های خریداری شده، از دلایلی است که عجله معامله گران را برای خرید محصولات پتروشیمی کاهش داده و بیشتر افرادی که نیاز به خرید دارند به معاملات وارد می شوند.

 

ارسال نظر