کد خبر : 40683

بی‌تاثیر شدن افزایش‌های هفته پیش در بازار پلی پروپیلن وارداتی چین

قیمت‌های پلی پروپیلن گرید رافیا در بازار داخلی نرخ هفته‌ی گذشته خود را حفظ کردند. پلی پروپیلن در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان از 14 دسامبر به صورت هفتگی 18 دلار در هر تن افزایش داشته است

بی‌تاثیر شدن افزایش‌های هفته پیش در بازار پلی پروپیلن وارداتی چین

پتروتحلیل- بازار پلی پروپیلن وارداتی چین این هفته روندی ثبات تا اندکی کاهشی در پیش گرفت و افزایش‌های هفته گذشته را بی‌تاثیر کرد. بازار داخلی پلی پروپیلن نیز پس از افزایش در هفته‌ی گذشته، این هفته ثبات داشت و روند ناپایداری‌ها از اواسط سپتامبر را دنبال کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن وارداتی (بدون تغییر) تا 10 دلار در هر تن نسبت به هفته گذشته کاهش داشت و به 1120 تا 1160 دلار در هر تن (CIF چین، نقد) رسید. تقاضا نیز به تاثیر از پیش رو بودن پایان سال همچنان پایین باقی ماند اگرچه افزایش قیمت‌های پروپیلن در آسیا به جلوی تاثیر ناشی از کاهش تقاضا را گرفت.

منبعی نزدیک به تولیدکننده‌ای از جنوب‌شرق آسیا اظهار داشت: «این روزها، تولیدکنندگان به علت هزینه‌های بالا در تنگنا هستند و برای کاهش قیمت‌های پیشنهادی خود دچار مشکل شده‌اند و خریداران نیز همچنان در برابر قیمت‌های فعلی موجود در بازار مقاومت می‌کنند. مصرف پلی پروپیلن به تاثیر از رکود پایان سال و همچنین بررسی‌های زیست‌محیطی جاری، چندان زیاد نیست. ما با توجه به تمامی این عوامل عقیده داریم قیمت‌های در اواخر ماه دسامبر یا اوایل ژانویه‌ تغییر مختصری خواهند داشت.»

قیمت‌های پلی پروپیلن گرید رافیا در بازار داخلی نرخ هفته‌ی گذشته خود را حفظ کردند. پلی پروپیلن در بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان از 14 دسامبر به صورت هفتگی 18 دلار در هر تن افزایش داشته است. گزارش شده است سطح موجودی انبارهای دو تولیدکننده‌ی بزرگ این هفته افزایش داشته و انتظار می‌رود برخی تولیدکنندگان نیز فعالیت‌ها را در واحدهای تولیدی خود از سر بگیرند. تقاضا هنوز محدود به نیازهای خریداران بوده است. تاجری اظهار داشت: «این هفته تغییر چندان قابل توجهی در بازار داخلی پلی پروپیلن رخ نداد، به جز اینکه نوسانات مختصری رقم خورد و در هفته‌های آتی نیز انتظار داریم این مسئله تکرار شود.»

روند افزایشی حامل‌های انرژی و همچنین افزایش مختصر قیمت‌های پروپیلن در آسیا به احتمال زیاد بازار پلی پروپیلن وارداتی را تقویت خواهد کرد. با وجود این، بر اساس نظر برخی معامله‌کنندگان اینکه ضعف فعلی در سطح تقاضا به تغییر کاهشی در روزهای آتی منجر شود یا خیر و یا اینکه میزان این تغییرات چقدر باشد هنوز مشخص نیست.

بنا به نظر معامله‌کنندگان داخلی، انتظار می‌رود قیمت‌های در حوالی نرخ‌های فعلی خود نوسان کنند و همچنان به تغییرات در بازار معاملات آتی وابسته بمانند. همچنین احتمال می‌رود نوسان در بازار پلی پروپیلن ادامه پیدا کند مگر اینکه یا عرضه و یا تقاضا نسبت به دیگری برتری یابد و رویکرد به بازار را تحت تاثیر قرار دهد.

ارسال نظر