کد خبر : 40679

بازار پلی استایرن وارداتی چین شاهد دور جدیدی از افزایش‌ها

انتظار می‌رود بازار پلی استایرن روند ثابت تا افزایشی فعلی را در روزهای آتی دنبال کند. اگرچه قیمت‌های استایرن اخیراً در پی افزایش موجودی انبارها در چین، شاهد کاهش‌هایی بوده‌اند، اما هنوز هم از نرخ‌های مربوط به اوایل ماه دسامبر نیز بالاتر هستند

بازار پلی استایرن وارداتی چین شاهد دور جدیدی از افزایش‌ها

پتروتحلیل- در چین، روند افزایش در بازار پلی استایرن وارداتی که عمدتاً از اوایل ماه نوامبر آغاز شده، این هفته نیز تداوم داشت. به علت رشد قیمت‌های استایرن در آسیا و بالا رفتن قیمت‌های نفت خام، دور جدیدی از افزایش‌ها ایجاد شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار داخلی، محدودۀ قیمت‌ها برای پلی استایرن معمولی معادل 1450 تا 1540 دلار در هر تن و رای پلی استایرن مقاوم معادل 1505 تا 1610 دلار در هر تن، هر دو (CIF چین، نقد و با شرایط فروش یکسان)، گزارش شده‌اند. در مقایسه‌ی هفتگی، بازه‌ی قیمت‌های پلی استایرن معمولی بین 0 (بدون تغییر) تا 50 دلار در هر تن افزایش داشت و قیمت‌های پلی استایرن مقاوم نیز شاهد افزایش‌های 10 تا 40 دلاری در هر تن بوده‌اند. یک تولیدکننده در جنوب‌شرق آسیا نیز قیمت‌های پلی استایرن خود را نسبت به هفته گذشته 30 دلار افزایش داد.

منبعی نزدیک به این تولیدکننده خاطرنشان کرد: «تقاضا خیلی بد نیست و انتظار داریم معاملات خود را با آخرین نرخ‌های اعلام شده با موفقیت انجام دهیم.» تاجری گزارش داد قیمت‌های پلی استایرن تولیدکننده‌ای تایوانی نیز از هفته گذشته 30 دلار افزایش داشته است. این تاجر افزود: «قیمت‌های استایرن تغییر مختصری در اوایل هفته داشتند، با وجود این، بازار هنوز شرایط خوبی دارد.»

تولیدکننده‌ی دیگری از تایوان نیز 40 تا 50 دلار در هر تن در قیمت‌های پلی استایرن معمولی خود و 40 تا 50 دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم افزایش داشت. منبعی نزدیک به این تولیدکننده اظهار داشت: «ما قادر هستیم تخفیف‌های اندکی نیز لحاظ کنیم چراکه قیمت‌های استایرن علی‌رغم نوسانات اخیر همچنان بسیار بالا باقی مانده‌اند. با توجه به تدارکات پیش از آغاز سال نو، تقاضا از چین در مقایسه با سایر بازارها بهتر است.

در بازار داخلی، قیمت‌های پلی استایرن نسبت به هفته گذشته 13 تا 20 دلار در هر تن رشد داشتند. تاجری بیان داشت: «سازندگان محصولات نهایی همچنان صرفاً در حد نیازهای خود خرید می‌کنند چراکه آن‌ها نسبت به قیمت‌های بالا از خود مقاومت نشان می‌دهند. با وجود این، ما انتظار داریم قیمت‌ها روندی ثابت تا افزایشی را در آینده‌ی نزدیک پیگیری کنند.»

انتظار می‌رود بازار پلی استایرن روند ثابت تا افزایشی فعلی را در روزهای آتی دنبال کند. اگرچه قیمت‌های استایرن اخیراً در پی افزایش موجودی انبارها در چین، شاهد کاهش‌هایی بوده‌اند، اما هنوز هم از نرخ‌های مربوط به اوایل ماه دسامبر نیز بالاتر هستند. علاوه بر افزایش قیمت‌های استایرن، روند افزایشی حامل‌های انرژی و انتظار برای بهبود وضعیت تقاضا به تاثیر از انجام تدارکات برای سال نو در چین نیز به پیشبینی‌ها درباره افزایش قیمت‌ها قوت می‌بخشند.

ارسال نظر