کد خبر : 40677

پتروشیمی مهر و جم ایران سطح تولید معمول در واحدهای تولیدی پلی اتیلن خود را از سر گرفته‌اند؛

محموله‌های تاخیری پلی اتیلن ارسالی از ایران در ژانویه به چین می‌رسد

عرضه از سوی ایران در آینده‌ی نزدیک بهبود خواهد یافت، که این مسئله باعث ایجاد فشار کاهنده به بازار پلی اتیلن وارداتی چین خواهد شد، خصوصاً برای پلی اتیلن سنگین

محموله‌های تاخیری پلی اتیلن ارسالی از ایران در ژانویه به چین می‌رسد

پتروتحلیل- گزارش شده است به تعدادی از تاجران چین از جانب عرضه‌کنندگان ایرانی پلی اتیلن خبر داده شده است که انتظار می‌رود محموله‌های ارسالی از این کشور که با تاخیر مواجه شده بود در ماه آینده و هم‌راستا با عرضه مناسب در ایران به چین خواهد رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»،تاجری از پکن اظهار داشت: «ما فعلاً پلی اتیلن جدیدی خرید نمی‌کنیم چراکه با توجه به اخبار رسیده درباره اینکه تولیدکنندگان ایرانی قصد دارند به دنبال بهبود عرضه در کشورشان، این هفته محموله‌های تاخیرخورده را به چین ارسال کنند، ممکن است قیمت‌ها شاهد روندی کاهشی باشند.

تاجری در شانگهای اظهار داشت: «تولیدکنندگان ایرانی به ما اطلاع دادند که قادر هستند محموله‌های تاخیری از سپتامبر و اکتبر را به چین بفرستند. عقیده داریم اگر این محموله‌ها این هفته ارسال شوند، در ژانویه‌ به بنادر چین خواهند رسید. بهبود عرضه از سوی ایران ممکن است به روند افزایش‌های بیشتر در وارداتی پلی اتیلن سنگین  چین پایان دهد.»

تاجر دیگری از شانگهای تایید کرد: «شنیده‌ایم پتروشیمی مهر و جم ایران سطح تولید معمول در واحدهای تولیدی پلی اتیلن خود را از سر گرفته‌اند. بنابراین باور داریم عرضه از سوی ایران در آینده‌ی نزدیک بهبود خواهد یافت، که این مسئله باعث ایجاد فشار کاهنده به بازار پلی اتیلن وارداتی چین خواهد شد، خصوصاً برای پلی اتیلن سنگین.» در این میان، قیمت‌های پلی اتیلن سبک چین نیز در این هفته تا حدی کاهش داشتند و سطح پایین تقاضا در پایان سال به آن فشار وارد کرد.

بر اساس داده های ChemOrbis، در حال حاضر متوسط هفتگی قیمت‌های پلی اتیلن سنگین گرید فیلم وارداتی (CFR چین) در حوالی بالاترین نرخ خود از ماه آگوست سال 2015 تاکنون در نوسان است. همچنین، بر اساس آمار ما، میزان واردات پلی اتیلن سنگین چین در 17 ماه نخست سال 2017، نسبت به سال گذشته 9/6 درصد کاهش داشته است، اگرچه میزان کل واردات پلی اتیلن سنگین این کشور در مدت زمان مشابه حدود 22 درصد افزایش داشته و به بیش از 5 میلیون تن رسیده است که خود یک رکورد از سال 2001 تاکنون است.

در ماه اکتبر، چین حدوداً 98 هزار تن پلی اتیلن سنگین ایران وارد کرد که 11 درصد از ماه سپتامبر کمتر بود.

ارسال نظر