کد خبر : 40651

ثبات قیمت‌ بطری ها برای سومین هفته پیاپی با وجود تقاضای صادراتی مناسب

علی‌رغم نزدیکی فصل رکود در این کشور، فروشندگان هنوز از جانب مقصد‌های صادراتی با تقاضای مناسبی روبه‌رو هستند، خصوصاً از نیم‌کره‌ی جنوبی که فصل اوج فروش و خرید آغاز شده است

ثبات قیمت‌ بطری ها برای سومین هفته پیاپی با وجود تقاضای صادراتی مناسب

پتروتحلیل-قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات صادراتی در چین، برای سومین هفته پیاپی روندی عمدتاً ثابت را طی کرده و در حوالی بالاترین نرخ خود از اواسط ماه فوریه تاکنون، در نوسان بوده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، علی‌رغم نزدیکی فصل رکود در این کشور، فروشندگان هنوز از جانب مقصد‌های صادراتی با تقاضای مناسبی روبه‌رو هستند، خصوصاً از نیم‌کره‌ی جنوبی که فصل اوج فروش و خرید آغاز شده است.

بازه کلی قیمت‌های صادراتی پلی اتیلن ترفتالات از چین، در مقایسه با هفته گذشته، روندی عمدتاً ثابت داشتند و معادل 1020 تا 1050 دلار در هر تن (FOB و نقد) قیمت‌گذاری شدند. تاجری اظهار داشت: «قیمت‌های این هفته عمدتاً ثبات دارند. ما از جانب آمریکای جنوبی و آفریقای جنوبی با تقاضای مناسبی روبه‌رو هستیم، اما تقاضای داخلی با توجه به نزدیک شدن فصل زمستان چندان مناسب نیست.» منبعی نزدیک به یک تولیدکننده پلی اتیلن ترفتالات اظهار داشت: «ما قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات صادراتی خود را نسبت به هفته گذشته بدون تغییر نگه داشته‌ایم. تقاضا از جانب بازارهای صادراتی مناسب است. با وجود این، این مسئله برای افزایش قیمت‌های بازار کافی نیست چراکه فصل رکود در بازار داخلی چین از افزایش بیشتر قیمت‌ها جلوگیری کرده است.»

در بازار داخلی چین، بازه کلی قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات نسبت به هفته گذشته، روندی ثابت تا کاهشی (10 دلار در هر تن) داشت. چند تولیدکننده داخلی، با توجه به پیش رو بودن فصل رکود و کاهش تقاضا، از کاهش‌های مختصری در قیمت‌های داخلی خود خبر دادند.

ضمناً، منبعی نزدیک به یک تولیدکننده کره‌ی جنوبی اظهار داشت: «ما این هفته قیمتی برای بازارهای صادراتی خود ارائه نکردیم چراکه پیش از این سهیمه‌های تخصیصی خود برای ماه دسامبر را در نرخ 1070 دلار در هر تن (FOB بوسان، نقد) به فروش رسانده‌ایم. تبدیل‌کنندگان تمایل داشتند ذخایر انبارهای خود در اروپا را مجدداً تجدید کنند.»

انتظار می‌رود، تا زمانی که تقاضا از سوی مقصدهای صادراتی همچنان مناسب باقی بماند و قیمت‌های صنایع بالادستی به تاثیر از افزایش قیمت نفت خام در بازار معاملات آتی همچنان نرخ بالای خود را حفظ کنند، قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات روند فعلی خود را در کوتاه مدت حفظ کند. در بازارهای حوزه خوراک، قیمت‌های مونو اتیلن گلایکول در بازار نقدی نسبت به هفته‌ی گذشته عمدتاً در نرخ 915 دلار در هر تن (CFR چین) ثبات داشتند اما قیمت‌های اسید ترفتالیک خالص در بازار نقدی 5 دلار افزایش یافتند و به 705 دلار در هر تن (CFR چین) رسیدند.

ارسال نظر