کد خبر : 40601

با وجود حجم پایین معاملات رقم خورد؛

رشد شاخص کل به مدد پالایشی ها

پالایشی ها با وجود آنکه همسو با کلیت بازار حجم معاملات به نسبت پایین تری در مقایسه با هفته قبل دارند، اما همگی در دامنه نوسان مثبت قیمت سهام در حرکت هستند

رشد شاخص کل به مدد پالایشی ها

پتروتحلیل-معاملات اولین روز هفته در حالی آغاز شده که شاخص کل بورس به مدد نمادهای پالایشی حرکتی مثبت را از خود به نمایش گذاشته و رو به بالا در حرکت است.

به گزارش «پتروتحلیل»، در حالی که تعطیلی روز یکشنبه چشم انداز یک تجربه تکراری در بازار سرمایه چند سال اخیر را در ذهن تداعی می کند که بازار کم رمق و کم حجمی را شاهد خواهیم بود، امروز هم طرف عرضه و هم طرف تقاضا میلی برای پیش قدم شدن در معاملات ندارند.

بطوریکه تا این لحظه حجم معاملات در بورس تنها به 36 میلیارد تومان رسیده و حجم معاملات فرابورس نیز حدود 34 میلیارد تومان ثبت شده است.

در این شرایط، پالایشی ها با وجود آنکه همسو با کلیت بازار حجم معاملات به نسبت پایین تری در مقایسه با هفته قبل دارند، اما همگی در دامنه نوسان مثبت قیمت سهام در حرکت هستند.

بطوریکه تا لحظه تهیه این خبر، شاخص کل 75 واحد مثبت بوده تا خود را در مدار 88 هزار واحدی تثبیت کند که در میان نمادهای پالایشی، به ترتیب «شبریز»، «شپنا» و «شبندر» بیشترین تاثیر مثبت را در رشد این نماگر بر جای گذاشته اند.

 

ارسال نظر