کد خبر : 40575

رزرو کشتی‌های باربری به علت شرایط نامناسب جوی، چالش‌برانگیز شده است؛

کاهش 25 تا 35 دلاری پروپیلن آسیا در پی افزایش موجودی انبارها و کاهش تقاضا

بازگشایی واحد تولیدی هیدروژن‌زدایی شرکت Yantai Wanhua در ماه نوامبر

کاهش 25 تا 35 دلاری  پروپیلن آسیا در پی افزایش موجودی انبارها و کاهش تقاضا

پتروتحلیل- قیمت‌های پروپیلن در آسیا این هفته کاهش‌های بیشتری را تجربه کردند.

به گزارش «پتروتحلیل»، شاخص CFR چین روز جمعه‌ معادل 948 دلار در هر تن ارزیابی شد که نسبت به هفته‌ی گذشته 35 دلار در هر تن کاهش داشت. شاخص FOB کره در نرخ 918 دلار در هر تن ارزیابی شد که نسبت به هفته گذشته 25 دلار در هر تن کاهش داشت.

در طول هفته، منابع در کره‌ی جنوبی خبر دادند رزرو کردن کشتی‌های باربری برای ترابری پروپیلن دشوارتر شده است و اینکه کشتی‌های باربری به جای حرکت به سمت شرق چین، به دلیل شرایط جوی نامناسب به مقصد بنادر جنوب چین در حرکت هستند. در نتیجه، تولیدکنندگان باید قیمت‌های خود کاهش می‌دادند تا بتوانند موجودی فزاینده انبارهای خود را بفروشند.

منبعی اظهار داشت: «این کار ریسک و دردسر بیشتری دارد.» همچنین، تقاضای صنایع پایین‌دستی برای پلی پروپیلن در اوایل هفته کمتر بود اما با نزدیک شدن به اواخر هفته اندکی رشد داشت. پلی پروپیلن CFR چین معادل 1،130 دلار در هر تن ارزیابی شد که از هفته گذشته 5 دلار افزایش داشت. در تایوان، تقاضای خرید این هفته به طرز قابل توجهی کمتر از هفته گذشته بود. پروپیلن CFR تایوان با 20 دلار کاهش نسبت به هفته گذشته، معادل 975 دلار در هر تن ارزیابی شد. منبعی اظهار داشت: «ما هنوز در حال خرید هستیم، اما مقدار آن کمتر شده است.»

روز جمعه‌ پروپیلن CFR آسیای جنوب‌شرقی نسبت به هفته‌ی گذشته 25 دلار کاهش داشت و به 825 دلار در هر تن رسید و منابع گزارش دادند تقاضا پایین است. منبعی گزارش داد: «بازار بی رونق است.» در بخش خبرهای مربوط به واحدهای تولیدی نیز باید به اطلاع برسانیم، شرکت چینی Yantai Wanhua قصد دارد واحد تولیدی هیدروژن‌زدایی پروپان خود در شهر یانتای در استان شندونگ را در روز 10 نوامبر بازگشایی کند؛ این واحد تولیدی 750 هزار تنی هیدروژن‌زدایی در روی 20 اکتبر برای انجام تعمیرات تعطیل شده بود.

ارسال نظر