کد خبر : 40573

افزایش 10 تا 20 دلاری پلی استایرن آسیایی؛

افزایش ذخایر انبارهای مونومر استایرن شرق چین

رشد بازار مونومر استایرن منجر به افزایش 20 دلاری قیمت‌های پلی استایرن از جانب یک تولیدکننده‌ی بزرگ آسیایی شمال‌شرق برای پلی استایرن معمولی و پلی استایرن مقاوم شد

افزایش ذخایر انبارهای مونومر استایرن شرق چین

پتروتحلیل- در پی رشد در قیمت‌های نرخ صنایع بالادستی، قیمت‌های پلی استایرن آسیایی نسبت به هفته گذشته 10 تا 20 دلار در هر تن افزایش داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، مونومر استایرن این هفته در پی رشد قیمت نفت خام در بازار معاملات آتی و همچنین قیمت‌های بَنزَن در بازار نقدی آسیا، افزایش‌های سنگینی به خود دید. در روز چهارشنبه، مونومر استایرن آسیایی نسبت به روز گذشته 35 دلار افزایش داشت و به 1،291 دلار در هر تن (CFR چین) رسید که نشان‌دهنده‌ی افزایش 102 دلاری نسبت به هفته گذشته است.

این هفته، رشد بازار مونومر استایرن منجر به افزایش 20 دلاری قیمت‌های پلی استایرن از جانب یک تولیدکننده‌ی بزرگ آسیایی شمال‌شرق برای پلی استایرن معمولی و پلی استایرن مقاوم شد. تاجران اظهار داشتند مذاکرات اصلی بر سر قیمت پلی استایرن، علی‌رغم افزایش تند قیمت‌های مونومر استایرن، به دلیل نبود تقاضا، چندان قابل توجه نبودند و این مسئله منجر به محدود شدن افزایش‌های بیشتر در قیمت‌ها شد.

در این میان، گزارش شده است موجودی انبارهای تاجران در شرق چین این هفته 17/9درصد رشد داشته و از 42 هزار و 400 تن به 50 هزار تن رسیده است. در بازار پلی استایرن انبساطی، در پی رشد قیمت‌های مونومر استایرن، مذاکرات بر سر قیمت‌های این هفته 20 تا 25 دلار در هر تن رشد داشت، اما نبود تقاضای خرید به وضوح قابل مشاهده بود.

قیمت‌های پلی استایرن انبساطی معمولی این هفته در حدود 1،420 دلار در هر تن (FOB آسیای شمال‌شرق) گزارش شد، اما پلی استایرن انبساطی کندسوز در نرخ 1،450 دلار در هر تن (FOB آسیای شمال‌شرق) قیمت‌گذاری شد. یکی از منابع گزارش داد: «تقاضا در فصل زمستان معمولاً پایین‌تر است، خصوصاً برای گریدهای کندسوز.» خریداری در هنگ‌کنک اظهار کرد خریدارهای پلی استایرن انبساطی خود برای ماه نوامبر را هفته‌ی گذشته انجام داده است.

ارسال نظر