کد خبر : 40557

افزایش ظرفیت 1 میلیون تنی تولید پلی اتیلن در سه‌ماهه‌ی نخست سال؛

کاهش 15 دلاری پلی اتیلن سبک آسیا به علت کاهش تقاضا

دورنمای قیمت‌ها کاهشی بوده است چراکه انتظار می‌رود در سه‌ماهه‌ی نخست سال بیش از 1 میلیون تن در سال به ظرفیت تولید جهانی این محصول اضافه شود

کاهش 15 دلاری پلی اتیلن سبک آسیا به علت کاهش تقاضا

پتروتحلیل- در پی کاهش تقاضا، در روز چهارشنبه پلی اتیلن سبک آسیایی نسبت به هفته‌ی گذشته 15 دلار کاهش داشت و به 1،240 دلار در هر تن (CFR آسیای شرق دور) رسید. 

به گزارش «پتروتحلیل»، منابع گزارش کردند تقاضای خرید کاهش پیدا کرده است؛ آن هم پس از کاهش قیمت‌های داخلی و بروز نشانه‌هایی مبنی بر اینکه فدرال رزرو آمریکا ممکن است نرخ‌های بهره را افزایش دهد و در نتیجه باعث محدودیت در گردش وجوه در مدت زمان باقی‌مانده تا پایان سال شود.

دورنمای قیمت‌ها کاهشی بوده است چراکه انتظار می‌رود در سه‌ماهه‌ی نخست سال بیش از 1 میلیون تن در سال به ظرفیت تولید جهانی این محصول اضافه شود. به گزارش منابع مختلف انتظار می‌رود واحد تولیدی پلی اتیلن سبک خطی شرکت CSPC با ظرفیت 300 هزار تن در سال و واحد تولید پلی اتیلن سنگین با ظرفیت 400 هزار تن در سال و همچنین واحد تولیدی جدید شرکت Qinghai Damei با ظرفیت 300 هزار تن در سال در سه‌ماهه‌ی نخست سال به مرحله بهره‌برداری برسند.

 انتظار می‌رود محصولات برخی از این واحدهای جدید که فعالیت‌های خود را در اواخر سال 2017 شروع می‌کنند، زودتر از سال 2018 به بازارها عرضه نشود؛ با عرضه محصولات این واحدها، 1 تا 3 میلیون تن در سال به ظرفیت سال آینده اضافه خواهد شد. 

با وجود این، قرار نیست این واحدهای جدید طی سال نخست به اندازه تمام ظرفیت خود را تولید کنند. به گزارش منابع مختلف، تقاضای پلی اتیلن چین ممکن است در پی بررسی‌های سختگیرانه‌ی زیست‌محیطی کاهش یابد. 

همچنین انتظار می‌رفت تقاضا در دوران تعطیلات کریسمس و جشن سال نوی قمری (در برخی مناطق آسیایی) دچار کاهش شود. باوجود این احتمال می‌رود تقاضای برای پلیمرها افزایش داشته باشد، خصوصاً از ماه مارس تا آپریل که فصل اوج فعالیت‌های ساخت محصولات نهایی در چین است. در هند، تقاضا ممکن است رشد داشته باشد، چراکه با توجه به پیش رو بودن موسم بارندگی طی ماه‌های ژوئن تا جولای، خرید لایه‌های عایق سقف رشد چشمگیری داشته است. این لایه‌ها برای پوشش سقف‌های خانه‌های کاه‌گلی مناطق روستایی استفاده می‌شود.

تاجران اظهار داشتند قرارداد تجارت آزاد بین سنگاپور و ترکیه که از ماه اکتبر به اجرا درآمد باعث صورت گرفتن گفتگوهایی برای ارسال‌ها محموله‌های تجاری از این جزیره خواهد شد.

 

ارسال نظر