کد خبر : 40555

کاهش 30 دلاری قیمت‌پلی استایرن آسیایی متاثر از هزینه‌های خوراک

ثبات پلی استایرن معمولی، کاهش 30 دلار در هر تنی پلی استایرن انبساطی نسبت به هفته گذشته... افزایش 20 درصدی واردات پلی استایرن معمولی چین به صورت ماهانه در ماه سپتامبر

کاهش 30 دلاری قیمت‌پلی استایرن آسیایی متاثر از هزینه‌های خوراک

پتروتحلیل- در پی سقوط قیمت‌های خوراک مونومر استایرن، قیمت‌های پلی استایرن در آسیا، در روز چهارشنبه نسبت به هفته گذشته تا 30 دلار در هر تن کاهش داشتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، به علت تقاضای نامناسب و افزایش موجودی انبارها، مونومر استایرن در روز چهارشنبه معادل 1،189 دلار در هر تن (CFR چین) ارزیابی شد و نسبت به هفته گذشته ٣٨/٥٠ دلار کاهش داشت. 

گزارش شده است موجودی استایرن در انبارهای تاجران نسبت به هفته گذشته ٢/٧ درصد افزایش داشته و در روز چهارشنبه به 42،400 تن رسیده است. تولیدکنندگان بزرگ پلی استایرن انبساطی این هفته قیمت‌های خود را به حدود 1،400 دلار در هر تن (FOB آسیای شمال‌شرق) کاهش دادند و قیمت‌های داخلی شرق چین نیز معادل 11،500 دلار در هر تن (ex-tank)گزارش شدند.

پلی استایرن انبساطی نسبت به هفته‌ی گذشته 30 دلار در هر تن کاهش داشت و نرخ آن برای گریدهای معمولی (کاربردهای عمومی) به 1،380 دلار در هر تن (FOB آسیای شمال‌شرق) و برای گریدهای کندسوز (مقاوم در برابر آتش) به 1،420 دلار در هر تن (FOB آسیای شمال‌شرق) رسید.

 در این میان، قیمت‌های پلی استایرن این هفته روندی ثابت تا کاهشی را طی کردند و طی هفته جاری یک تولیدکننده آسیای شمال‌شرق قیمت‌های خود را برای گرید معمولی و مقاوم 20 دلار در هر تن کاهش داد. پلی استایرن معمولی در چهارشنبه معادل 1،340 دلار در هر تن (CFR چین) ارزیابی شد و بر اساس قیمت‌های پیشنهادی مطرح‌شده در این بازه، این هفته ثبات داشت، اما پلی استایرن مقاوم معادل 1،435 دلار در هر تن (CFR چین) قیمت‌گذاری شد که نسبت به هفته‌ی گذشته 10 دلار کاهش داشت و از یک قیمت‌های پیشنهادی مطرح‌شده در نرخ 1،440 دلار در هر تن نیز پایین‌تر بود.

 در بخش بازار نیز باید به اطلاع برسانیم واردات پلی استایرن معمولی چین در ماه سپتامبر 20 درصد رشد داشته و به 73،416 تن رسیده است که سهم تایوان از کل حجم محصولات وارداتی ٣٨/٨ درصد است.

ارسال نظر