کد خبر : 40553

پایداری روند کاهشی قیمت‌های پی وی سی آمریکا؛

قیمت‌های وارداتی پی وی سی به کمتر از 900 دلار در بازارهای بزرگ رسید

تقاضای پی وی سی آمریکا همچنان کم است چراکه خریداران ترجیح می‌دهند برای تامین نیازهای فوری خود به بازار داخلی روی آورند. معامله‌کنندگان که منتظر کاهش‌های بیشتر هستند، برای انجام خریدهای تازه از بازار وارداتی دچار اکراه شده اند

قیمت‌های وارداتی پی وی سی به کمتر از 900 دلار در بازارهای بزرگ رسید

پتروتحلیل- از اوایل سپتامبر، قیمت‌های پی وی سی در بازارهای صادراتی آمریکا با کاهش نرخ همراه بوده‌اند، چراکه مشکلات ناشی از طوفان هاروی تاثیر قابل توجهی در قیمت‌ این محصول نداشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، تاجری اظهار داشت: «این مسئله به خاطر احیای پرسرعت فعالیت‌ها بعد از طوفان بود.» این هفته، معامله‌کنندگان در بسیاری از بازارهای بزرگ گزارش دادند در پی پایین بودن تقاضا و عرضه روزافزون، قیمت‌های وارداتی پی وی سی آمریکا به زیر آستانه‌ی 900 دلار در هر تنی CIF رسیده است.

در بازارهای خاورمیانه، بر اساس شاخص تحلیلی ChemOrbis، از اوایل ماه سپتامبر، قیمت‌های گرید k67 آمریکا در بازارهای ترکیه و مصر کاهش‌های سنگین 80 تا 100 دلار در هر تنی داشتند و به تازگی در این هفته به زیر مرز 900 دلار در هر تن (CIF) رسیدند. از جمله دلایلی که باعث شد تبدیل‌کنندگان محموله‌های وارداتی را خریداری نکنند می‌توان به انتظار برای کاهش‌های بیشتر و پایین بودن سطح خرید از سوی مصرف‌کنندگان نهایی اشاره کرد. 

چندین معامله‌کننده در ترکیه اطمینان دارند که قیمت‌های بسیار پایین‌تری را برای پی وی سی آمریکایی در بازار وارداتی شاهد خواهیم بود. فروشندگان اظهار داشتند: «بازار در آینده‌ی نزدیک شاهد رشد نخواهد بود چراکه سازندگان محصولات نهایی در ترکیه به دلیل نامناسب بودن وضعیت کسب‌وکار صادراتی‌شان و همچنین انتظاری که برای کاهش‌های بیشتر دارند، در زمان باقی مانده به پایان سال از بازار کناره‌گیری کرده‌اند. همچنین، انتظار می‌رود با رسیدن محموله‌های در راه و سطح نامناسب تبادلات بازار عرضه محصولات نیز بالا و ملموس باشد.»  

به همین صورت در مصر، تقاضای پی وی سی آمریکا همچنان کم است چراکه خریداران ترجیح می‌دهند برای تامین نیازهای فوری خود به بازار داخلی روی آورند. معامله‌کنندگان که منتظر کاهش‌های بیشتر هستند، برای انجام خریدهای تازه از بازار وارداتی دچار اکراه شده اند. یکی از تاجران مصری خاطرنشان کرد: «بنا به سنت، معامله‌کنندگان در ماه اکتبر - نوامبر شروع به تامین نیازهای خود می‌کنند تا ماه دسامبر دچار مشکل تاخیر محموله‌ها نشوند؛ با وجود این، این مسئله در ماه جاری اتفاق نیفتاده است.» نقدینگی محدود نیز به قدرت خرید صدمه می‌زند.

قیمت‌های پی وی سی آمریکا در بازارهای آسیا نیز کاهش داشتند و اعلام قیمت‌های جدید و کاهش‌یافته از سوی شرکت فورموسا وضع رویکرد کاهشی در بازارهای پی وی سی را وخیم‌تر کرد. هفته گذشته در چین، قیمت‌های پی وی سی آمریکا از آستانه‌ی 900 دلار در هر تنی (CIF) نیز پایین‌تر آمد. یک تولیدکننده تایوانی اظهار داشت: «با توجه به تقاضای ضعیف تا پایان سال، دورنمای قیمت‌های ماه نوامبر کاهشی خواهد بود؛ یعنی زمانی که محموله‌های وارداتی، هم‌راستا با ازسرگیری تولید بعد از طوفان هاروی، راه خود را از آمریکا به بازارهای آسیا پیدا می‌کنند.»

این هفته قیمت‌های گرید k67 آمریکا در ویتنام نیز با کاهش همراه بودند و از سطح این آستانه‌ (بر اساس شرایط CIF) فاصله نسبتا زیادی گرفتند. بر خلاف دیگر بازارها همچون ترکیه، چین و مصر، قیمت‌های آمریکا در بازار ویتنام مناسب ارزیابی شدند و بازه‌ی پایین قیمت‌های کلی را تشکیل دادند.

ارسال نظر