کد خبر : 40534

آینده‌ی بازارهای پتروشیمی چین پس از نوزدهمین کنگره حزب کومونیست؛

نوسان قیمت پلی پروپیلن و پلی اتیلن

جدا از مسائل زیست‌محیطی، انتظار می‌روند سیاست‌های بعد از کنگره روی بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان نیز تاثیر داشته باشد، بازاری که یکی از عوامل موثر در رابطه با بازارهای داخلی پلیمر چین به شمار می‌رود

نوسان قیمت پلی پروپیلن و پلی اتیلن

پتروتحلیل- نوزدهمین کنگره‌ی ملی حزب کومونیست حاکم در چین که طی هفته‌ی گذشته اتفاق افتاد در کانون توجه معامله‌کنندگان قرار گرفته است.

به گزارش «پتروتحلیل»، این کنگره که از گذشته هر پنج سال یک بار برگزار شده است و شرحی کلی از چشم‌انداز آینده‌ی کشور در چندین بخش مختلف را ارائه می‌دهد، در روز 18 اکتبر امسال برگزار شد و تاجران حوزه پتروشیمی نیز به بررسی تاثیرات احتمالی آن بر دورنمای وضعیت بازار در آینده‌ی نزدیک پرداختند.

در بخش پلیمر این کشور، نتایج کار کنگره در خصوص سیاست‌های مربوط به بررسی‌های زیست‌محیطی بسیار حیاتی است؛ مقرراتی که در حال حاضر بسیار سختگیرانه در حال اجراست. بررسی‌های فعلی موجب محدودیت سطح تولیدات بسیاری از واحدهای تولیدی شده و روی عملکرد تولیدکنندگان پلیمر و سازندگان محصولات نهایی اثر گذاشته است.

یکی از تولیدکنندگان پی وی سی اظهار داشت: «بررسی‌های زیست‌محیطی امسال در مقایسه با گذشته، بسیار سختگیرانه‌تر بوده‌ است. شنیده‌ایم به چندین تولیدکننده‌ در بخش شمالی کشور دستور داده شده است سطح تولید خود را پایین بیاورند. ما نیز در حال حاضر 60 درصد ظرفیت خود را تولید می‌کنیم. به نظر می‌رسد که این بررسی‌ها در پی برگزاری کنگره حزب کومونیست، تا مدت‌ها ادامه داشته باشد.»

منبعی نزدیک به یک تولیدکننده پی وی سی استیلن پایه خاطرنشان کرد: «بررسی‌های زیست‌محیطی باعث محدودیت سطح تولید در بازارهای صنایع بالادستی و صنایع پایین‌دستی شده است. فکر می‌کنیم این بررسی‌ها پس از کنگره جدی‌تر هم بشوند.»

جدا از مسائل زیست‌محیطی، انتظار می‌روند سیاست‌های بعد از کنگره روی بازار معاملات آتی بورس کالای دالیان نیز تاثیر داشته باشد، بازاری که یکی از عوامل موثر در رابطه با بازارهای داخلی پلیمر چین به شمار می‌رود. 

یکی از تاجران حوزه پلی اولفین‌ها اظهار داشت: «بازار معاملات آتی این روزها نامطمئن است و تصمیمات اتخاذیِ پس از نوزدهمین کنگره‌ی ملی حزب کومونیست حاکم چین بر بی‌ثباتی آن می‌افزاید. به همین دلیل، به نظر ما احتمال اینکه قیمت‌های پلی پروپیلن و پلی اتیلن شاهد نوسانات بیشتری در آینده باشد بسیار بالاست.»

ارسال نظر