کد خبر : 40530

دور اول پیشنهادات برداشت گازمایع آرامکو از سوی خریداران ترم این شرکت

انتظار می رود ارزش گازمایع در مقایسه با قیمت نفت افزایش یابد، اما با توجه به جهش های شدید آرامکو طی دو ماه اخیر، بازار در وضعیت Backwardation قرار گرفته و از سوی بازار اصلاح قیمتی در عرضه های آرامکو انتظار می رود و دور اول پیشنهادات نیز نشان دهنده تمایل بازار به کاهش قیمت عرضه نوامبر است

دور اول پیشنهادات برداشت گازمایع آرامکو از سوی خریداران ترم این شرکت

پتروتحلیل- دور اول پیشنهادات برداشت گازمایع آرامکو از سوی خریداران ترم این شرکت ارائه شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، بازه پروپان پیشنهادی 555تا 565 دلار و بوتان با 5 دلار بیشتر یا کمتر نسبت به پروپان بوده است.

 نکته حائز اهمیت در اینجا تضعیف قیمت بوتان نسبت به پروپان است که انتظار می رود پس از 4 سال بار دیگر قیمت عرضه بوتان نسبت به پروپان کمتر باشد.

رشد تقاضای فصلی پروپان در ماه های سرد، رشد عرضه های اخیر بوتان آمریکا، راه اندازی واحد PDH تکریر در امارات و کاهش تقاضای بوتان در صنعت پتروشیمی به دلیل قیمت پایی نتر نفتا همگی عوامل این تغییر جهت گیری است.

همچنین در موعد فعلی، انتظار می رود ارزش گازمایع در مقایسه با قیمت نفت افزایش یابد، اما با توجه به جهش های شدید آرامکو طی دو ماه اخیر، بازار در وضعیت Backwardation قرار گرفته و از سوی بازار اصلاح قیمتی در عرضه های آرامکو انتظار می رود و دور اول پیشنهادات نیز نشان دهنده تمایل بازار به کاهش قیمت عرضه نوامبر است. لازم به ذکر است طی روزهای اخیر تحرکات زیادی در بازار سواپ جهت تاثیر بر رشد قیمت نوامبر صورت گرفته است.

ارسال نظر