کد خبر : 40515

با تاثیرپذیری از رشد نرخ دلار؛

«شخارک» تعدیل مثبت داد

این مجتمع پتروشیمی در حالی بودجه سال مالی جاری خود را با افزایش سودآوری برآورد کرده که طی عملکرد دوره 6 ماهه نخست امسال با پوشش 61 درصدی و تحقق 1598 ریال سود به ازای هر سهم همراه شده است

«شخارک» تعدیل مثبت داد

شرکت پتروشیمی خارگ با انتشار گزارش جدید پیش بینی درآمد هر سهم سال مالی منتهی به 1396.12.29 براساس عملکرد حسابرسی نشده دوره 6 ماهه، سود هر سهم خود را 14 درصد تعدیل مثبت داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، بر مبنای اطلاعات دریافتی از شرکت پتروشیمی خارگ پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی 96 با سرمایه دو هزار میلیارد ریال مبلغ 2,629 ریال سود خالص پیش بینی شده که در مقایسه با بودجه برآوردی قبلی با افزایش 14 درصدی همراه است.

بطوریکه «شخارک» سود هر سهم خود را در گزارش قبل 2,301 ریال براورد کرده بود که این رقم در گزارش جدید به 2,629 ریال افزایش یافته است.

این مجتمع پتروشیمی در حالی بودجه سال مالی جاری خود را با افزایش سودآوری برآورد کرده که طی عملکرد دوره 6 ماهه نخست امسال با پوشش 61 درصدی و تحقق 1598 ریال سود به ازای هر سهم همراه شده است.

بدین ترتیب، «شخارک» طی عملکرد نیم سال اول امسال در مقایسه با دوره مشابه سال مالی قبل سود محقق شده هم سهم را 96.5 درصد رشد داده است.

مهم ترین دلیل این افزایش سودآوری این مجتمع پتروشیمی را می توان ناشی از افزایش نرخ های فروش و رشد نرخ دلار در بازار آزاد دانست. زیرا طبق این گزارش منتشر شده، متوسط نرخ برابری هر دلار برای فروش این دوره پتروشیمی خارگ 38 هزار و 323 ریال بوده و هم اکنون نیز بهای این ارز در بازار در محدوده 40 هزار ریال در نوسان است.

ارسال نظر