کد خبر : 40503

پایین آمدن سطح تبادلات پلی استایرن آسیایی به علت حضور تاجران در یک کنفرانس؛

برنامه شرکت Hyundai Engineering برای تعطیلی واحد تولید پلی استایرن

کاهش 60 تا 70 دلار در هر تنی پلی استایرن انبساطی در پی کاهش تقاضا و کاهش قیمت‌های پیشنهادی

برنامه شرکت Hyundai Engineering برای تعطیلی واحد تولید پلی استایرن

پتروتحلیل- در معاملات کم حجم این هفته، قیمت‌های پلی استایرنِ مناسبِ کاربردهای عمومی عمدتاً بدون تغییر ماندند، چراکه تاجران در شهر نان‌نینگ برای شرکت در یک کنفرانس گرد هم آمده‌ بودند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های خوراک مونومر استایرن در این هفته افزایشی مختصر داشته، اما هنوز به قیمت‌های بالاتر بازار نرسیده چراکه تقاضا عمدتاً ضعیف بوده است. قیمت‌های پلی استایرن معمولی این هفته در بازه‌ی وسیع 1،940 تا 1،980 دلار در هر تن (CFR چین) گزارش شدند. قیمت‌ها در بازار تاثیرگذار پلی استایرن کاهش داشتند و پلی استایرن مقاوم CFR چین نسبت به چهارشنبه هفته‌ی گذشته 35 دلار در هر تن کاهش داشت.

در همین مدت، پلی استایرن انبساطی 60 تا 70 دلار در هر تن کاهش داشت زیرا تولیدکنندگان آسیای شمال‌شرق قیمت‌های خود را درپی کاهش تقاضای بخش ساخت‌وساز در آستانه‌ی زمستان پایین آوردند. به گزارش منبعی نزدیک به شرکت کره‌ای Hyundai Engineering Plastics، این شرکت برنامه‌ریزی کرده است تا واحد پلی استایرن انبساطی خود با ظرفیت 100 هزار تن در سال را در شهر اولسان از اول نوامبر تا اول دسامبر به منظور تعمیرات تعطیل کند.

این واحد آخرین بار در 23 نوامبر سال گذشته تحت تعمیرات قرار گرفته بود. همچنین این شرکت همزمان و در همان مجتمع، واحد تولیدی پلی استایرن خود با ظرفیت 120 هزار تن در سال را برای تعمیرات تعطیل خواهد کرد. در بازار نقدی آسیای جنوب‌شرقی، عرضه محدود پلی استایرن معمولی و پلی استایرن مقاوم در پی تعطیلی واحدهای تولیدی در مالزی و سنگاپور موجب بالا رفتن قیمت‌های این دو محصول شد.

شرکت سنگاپوری Denka واحد تولیدی پلی استایرن خود با ظرفیت 200 تن در سال را برای تعمیرات 5 هفته‌ای تعطیل کرده است و بازگشایی آن در اوایل ماه نوامبر خواهد بود. شرکت مالزیایی Petrochemicals Malaysia نیز واحد تولیدی پلی استایرن خود با ظرفیت 110 هزار تن در سال را برای تعمیرات 40 روزه تعطیل کرد.  به گزارش یکی از منابع، تبادلات در آسیای جنوب‌شرقی در این هفته چندان نبوده است چراکه معامله‌کنندگان برای شرکت در کنفرانس به شهر نان‌نینگ رفته‌اند.

یکی از خریداران گفت فعلا تا هفته‌ی آینده خریدهای خود را به تعویق انداخته است و منتظر قیمت‌های جدید در صنایع بالادستی خواهد ماند. در این میان، گزارش شده تقاضا از سوی حوزه بسته‌بندی و الکترونیک مصرفی بالا رفته است چراکه مصرف‌کنندگان نهایی در آستانه‌ی تعطیلات پایان سال تولیدات خود را افزایش داده‌اند.

ارسال نظر