کد خبر : 40448

رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی خبر داد؛

سهمیه خرید شرکت های تعاونی از بورس نصف شد

در حال حاضر سهمیه خرید محصولات پتروشیمی تعاونی ها از بورس کالا مانند شرکت های دیگر خواهد بود و از ابتدای آّبان ماه دو برابر نیست

سهمیه خرید شرکت های تعاونی از بورس نصف شد

پتروتحلیل- در جلسه روز گذشته شورای رقابت، سهمیه دوبرابری خرید تعاونی ها از بورس کالا، نصف شد.

رضا محتشمی پور، رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بیان این مطلب به خبرنگار «پتروتحلیل»، گفت: با توجه به اینکه سامانه سایا برای ثبت اطلاعات شرکت های تعاونی از مهرماه امسال راه اندازی نشد، به همین دلیل شورای رقابت تصمیم گرفت تا سهمیه خرید شرکت های تعاونی را که از سال 92 با ضریب 2 انجام می شد را کاهش دهد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای آبان ماه، ضریب 2 سهمیه خرید تعاونی ها در بورس کالا حذف می شود، گفت: سهمیه خرید محصولات پتروشیمی تعاونی ها از بورس کالا مانند شرکت های دیگر خواهد بود.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه ثبت اطلاعات تعاونی ها در سامانه سایا، سبب شفافیت معاملات شرکت های تعاونی می شود، ضروری بود تا این سامانه راه اندازی شود.

وی با اشاره به اینکه حجم شکایت از شرکت های تعاونی در ماههای گذشته افزایش داشته است، گفت: راه اندازی سامانه سایا می توانست مشکلات را کاهش داده و اتهام های وارده به شرکت های تعاونی را از بین ببرد، اما عدم راه اندازی این سامانه و ثبت ناقص اطلاعات سبب شد تا سهمیه اختصاص یافته به شرکت های تعاونی کاهش یابد.

وی در ادامه تاکید کرد: تصمیم گرفته شده تا هر زمان که شرکت های تعاونی اقدام به ثبت اطلاعات معاملات خود بر سامانه سایا کنند، و این اطلاعات به صورت شفاف درج شود، در خصوص میزان سهمیه آنها بررسی شود.

ارسال نظر