کد خبر : 40393

جهش 80 و 50 دلاری بوتادین و اکریلونیتریل؛

رشد قیمت استایرن منومر متاثر از برگزاری نوزدهمین اجلاس ملی چین

مونومر استایرن نسبت به هفته گذشته 3 دلار در هر تن افزایش پیدا کرد و در روز چهارشنبه به 1371 دلار در هر تن (CFR چین) رسید. با توجه به محدودیت در عرضه، بوتادین نسبت به هفته گذشته 80 دلار در هر تن بالا رفت و به 1600 دلار در هر تن (CFR چین) رسید

رشد قیمت استایرن منومر متاثر از برگزاری نوزدهمین اجلاس ملی چین

پتروتحلیل- در پی آنکه تولیدکنندگان بزرگ در واکنش به تقاضای پایین، قیمت‌های خود را کاهش دادند؛ قیمت‌های ABS نسبت به هفته گذشته 10 دلار پایین آمد و در روز چهارشنبه معادل 2040 دلار در هر تن (CFR چین) قیمت‌گذاری شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، کنفرانسی که در حوزه صنعت در شهر نانگبو برگزار می‌شد باعث دور شدن معامله‌کنندگان از انجام تبادلات فعالانه شد. یکی از منابع بازار اعلام کرد اکثر معامله‌کنندگان در این دوره صبر کرده و روند قیمت‌های بازار را زیر نظر گرفته بودند چراکه هزینه‌های خوراک در حال افزایش بوده و در نتیجه سود آنها کاهش یافته است.

مونومر استایرن نسبت به هفته گذشته 3 دلار در هر تن افزایش پیدا کرد و در روز چهارشنبه به 1371 دلار در هر تن (CFR چین) رسید. با توجه به محدودیت در عرضه، بوتادین نسبت به هفته گذشته 80 دلار در هر تن بالا رفت و به 1600 دلار در هر تن (CFR چین) رسید؛ اکریلونیتریل نسبت به هفته گذشته 50 دلار بالا رفت و در روز پنج‌شنبه به 1730 دلار در هر تن رسید (CFR آسیای شمال‌شرق).

پس از آنکه اداره بندرگاه‌های جیانگسو اعلام کرد در نظر دارد قوانین محدودیتی جدیدی را برای تاریخ 11 لغایت 28 اکتبر و همزمان با برگزاری نوزدهمین اجلاس ملی چین، برای پهلوگیری و ترابری کشتی‌های حمل‌کننده مواد پتروشیمی در تمام بندرهای داخلی جیانگسو اتخاذ کند؛ ازجمله در بندرهای جیانگ‌ین و ژانگ‌جیاگنگ که بنادر اصلی برای واردات مونومر استایرن به چین شمرده می‌شوند؛ در روز چهارشنبه قیمت‌های پیشنهادی برای تحویل فوری و تحویل اکتبر محموله‌های مونومر استایرن داخلی در چین افزایش پیدا کرد.

Shanghai Secco، تولیدکننده‌ی داخلی چین، قیمت‌های آکریلونیتریل خود در بازار نقدی و برای تحویل فوری را 500 یوان در هر تن (معادل 76 دلار) افزایش داد و به 13،700 یوان در هر تن (معادل 2،080 دلار در هر تن) (ex-tank لیان‌ین‌گنگ) رساند.

ارسال نظر