کد خبر : 40372

تصمیم ایران برای برقراری تجارت آزاد با افغانستان، پاکستان و عمان

ایران آماده‌ی برقراری تجارت آزاد و سیاست‌های مالیات گمرکی بهتر با برخی کشورها خصوصاً افغانستان، پاکستان و عمان که مرزهای زمینی و دریایی مشترکی با استان سیستان و بلوچستان دارند

تصمیم ایران برای برقراری تجارت آزاد با افغانستان، پاکستان و عمان

پتروتحلیل- بنا به گزارش رسانه‌های محلی، ایران آماده‌ی برقراری تجارت آزاد و سیاست‌های مالیات گمرکی بهتر با برخی کشورها خصوصاً افغانستان، پاکستان و عمان که مرزهای زمینی و دریایی مشترکی با استان سیستان و بلوچستان دارند.

به گزارش «پتروتحلیل»، منابع مختلف با استناد به سخنان مجتبی خسروتاج، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران (TPO)، گزارش کرده‌اند ایران برنامه‌هایی برای برقراری تبادلات تجاری درازمدت و جدی در کشورهای مختلف دارد، کما اینکه برخی تولیدکنندگان ایرانیِ محصولات نهایی در حال حاضر به شکلی کارآمد مشغول فعالیت در کشورهای دیگر هستند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: رابطه ایران با افغانستان، پاکستان و عمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و سازمان توسعه تجارت ایران نیز به‌منظور بهره‌وری از قابلیت‌های هر منطقه در حوزه صادرات، به سمت تشکیل میزهای تخصصی کالایی حرکت کرده است.

گزارش شده است که میزان صادرات از استان سیستان و بلوچستان در سال گذشته 483 میلیون دلار بوده و از 440 میلیون دلاری که هدف قرار گرفته بوده نیز پیشی گرفته است.

 

ارسال نظر