کد خبر : 40357

انتظار تحلیل گران از افزایش ذخیره سازی نفت خام آمریکا

به طور متوسط، طبق نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه پلاتس، تحلیل گران انتظار دارند که ذخیره سازی نفت خام آمریکا ۱۰/۱ میلیون بشکه در روز افزایش یابد که همراه با کاهش ذخیره سازی بنزین و فرآورده های میان تقطیر، به ترتیب به میزان ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه خواهد بود

انتظار تحلیل گران از افزایش ذخیره سازی نفت خام آمریکا

پتروتحلیل- قیمت های نفت روز سه شنبه به دلیل گزارش اوپک مبنی بر کاهش تولید کشورهای عضو این سازمان در ماه گذشته افزایش یافت ولی انتظارات ناشی از افزایش قابل توجه عرضه نفت خام آمریکا مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شد. بدین ترتیب، قیمت نفت خام WTI در بازار نایمکس ۶ سنت افزایش یافت (۰/۳ درصد) و با قیمت ۴۸/۲۳ دلار تسویه شد. نفت خام برنت در بازار ICE لندن نیز با ۴۳ سنت افزایش (۰/۸ درصد)، در قیمت ۵۴/۲۷ دلار تسویه شد.

طبق گزارش منتشر شده در روز گذشته، اوپک اعلام کرد تولید ماه اوت ۷۹ هزار بشکه کاهش یافته و به ۳۲/۷۶ میلیون بشکه در روز رسیده است که عمدتاً ناشی از کاهش تولید لیبی، گابن، ونزوئلا و عراق است. تولید کشورهای این سازمان طی تابستان در حال افزایش بود و باعث بروز نگرانی هایی در مورد عدم کارکرد توافق نامه کاهش تولید شد. گزارش اوپک همچنین کاهش تولید نفت خام در خارج از این سازمان را مورد اشاره قرار داده است که عامل اصلی آن مربوط به اختلال عرضه نفت خام آمریکا ناشی از طوفان هاروی در تگزاس و لوئیزیانا بود.

در گزارش ماهانه دیگری که روز سه شنبه منتشر شد، EIA برآورد کرد که تولید نفت خام در خلیج مکزیک طی ماه اوت به دلیل طوفان هاروی ۷۰ هزار بشکه کاهش یافته و به ۱/۶ میلیون بشکه در روز رسیده است. EIA همچنین انتظارات خود از تولید نفت خام آمریکا برای سال های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را کاهش داد. از طرفی، از آن جایی که تعداد زیادی از پالایشگاه ها در ساحل خلیج مکزیک در نتیجه طوفان هاروی تعطیل شده اند، افزایش قابل توجهی را در ذخیره سازی نفت خام برای هفته منتهی به اول سپتامبر نشان می دهند.

گزارش جدید EIA در روز جاری منتشر می شود که وضعیت ذخیره سازی در هفته منتهی به ۸ سپتامبر را نشان می دهد. به طور متوسط، طبق نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه پلاتس، تحلیل گران انتظار دارند که ذخیره سازی نفت خام آمریکا ۱۰/۱ میلیون بشکه در روز افزایش یابد که همراه با کاهش ذخیره سازی بنزین و فرآورده های میان تقطیر، به ترتیب به میزان ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه خواهد بود.

بازار در حال حاضر توجهی بیشتر از معمول به ارقام ذخیره سازی آمریکا دارد، چرا که روشن ترین تصویر از تأثیر عوامل بنیادین ناشی طوفان هاروی بر بازار نفت را نشان می دهد. گرچه تحلیل گران هشدار داده اند که ارقام فعلی ذخیره سازی آمریکا ممکن است تصویر کاملی طی هفته های پیش رو نشان ندهد. این در حالی است که طبق گزارش منتشر شده توسط API در روز سه شنبه، ذخیره سازی نفت خام آمریکا تقریباً ۲ برابر هفته گذشته بوده است. این گزارش نشان می دهد که ذخیره سازی نفت خام طی هفته منتهی به ۸ سپتامبر به میزان ۶/۲ میلیون بشکه افزایش یافته که تقریباً ۲ برابر رقم مورد انتظار تحلیل گران یعنی ۳/۲ میلیون بشکه بود.

ارسال نظر