کد خبر : 40355

قیمت‌های جدید پلی پروپیلن و پلی اتیلن تولیدکننده‌ی بزرگ سعودی

انتظار می‌رود در هفته‌ی آینده فروشندگان پلی پروپیلن و پلی اتیلن بیشتری در خاورمیانه با افزایش قیمت به بازار بیایند

قیمت‌های جدید پلی پروپیلن و پلی اتیلن تولیدکننده‌ی بزرگ سعودی

پتروتحلیل-همانطور که پیش از تعطیلات طولانی‌مدت عید انتظار می‌رفت، قیمت‌های ابتدایی پلی پروپیلن و پلی اتیلن ماه سپتامبر در منطقه خاورمیانه با رشدهایی در ترکیه همراه بوده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، یک شرکت بزرگ در عربستان سعودی قیمت‌های خود را برای پلی پروپیلن گرید رافیا معادل 1200 دلار در هر تن و برای پلی پروپیلن گرید فیبر 1220 تا 1230 دلار در هر تن (هر دو CIF ترکیه، مشمول 6/5 درصد عوارض گمرکی، نقد) اعلام کرد. این قیمت‌ها نشان‌دهنده‌ی افزایش‌های 90 تا 100 دلاری از زمان معاملات انجام گرفته از سوی منابع سعودی در ماه آگوست است.

تبدیل‌کنندگان همچنین از اعلام قیمت‌های جدید برای پلی اتیلن از سوی این تولیدکننده بزرگ خبر داده‌اند که عبارتند از: 1230 تا 1250 دلار در هر تن برای فیلم پلی اتیلن سبک خطی کلاس c4 و 1190 تا 1200 دلار در هر تن برای پلی اتیلن سنگین خطی گرید فیلم (هر دو FCA ترکیه، مشمول 6/5 درصد عوارض گمرکی، نقد).

آخرین قیمت‌های این تولیدکننده از ماه آگوست تا الآن به ترتیب 50 تا 70 و 40 تا 50 دلار در هر تن افزایش داشته است. یکی از خریداران اظهار داشت: «این عرضه‌کننده به ما گفته بود که این نرخ ممکن است در هفته آینده بیشتر شود.»

بازارهای روبه‌رشد پلیمر در چین و اروپا تقاضای مناسبی برای هر دو فراورده نشان دادند. مشکلات عرضه در آمریکا در خلال توقف‌های تولید در پی طوفان هاروی باعث افزایش قیمت‌ها به صورت جهانی شد و شامل حال فروشندگان در خاورمیانه نیز شد.

انتظار می‌رود در هفته‌ی آینده فروشندگان پلی پروپیلن و پلی اتیلن بیشتری در خاورمیانه با افزایش قیمت به بازار بیایند.

 

ارسال نظر