کد خبر : 40342

افزایش قیمت پی وی سی تایوان، کره و ژاپن تا مرز 1050 دلار

در هفته جاری تولیدکنندگان تایوانی، ژاپنی و کره ای نرخ پی وی سی برای هندوستان را 1050 دلار در هر تن برای ماه اکتبر اعلام کرده اند

افزایش قیمت پی وی سی تایوان، کره و ژاپن تا مرز 1050 دلار

پتروتحلیل- قیمت پی وی سی در منطقه جی سی سی با 30 دلار افزایش به رقم 920 تا 950 دلار در هر تن رسیده است، پیش بینی می شود احتمالا قیمت پایه پی وی سی نیز حدودا 100 تومان در هفته جاری افزایش یابد.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که در هفته جاری تولیدکنندگان تایوانی، ژاپنی و کره ای نرخ پی وی سی برای هندوستان را 1050 دلار در هر تن برای ماه اکتبر اعلام کرده اند.

به گفته کارشناسان بازار، اتمام باران های موسمی، می تواند پتانسیل ثبت سفارش پی وی سی را در این کشور افزایش دهد. این در حالی است که همواره نرخ پی وی سی ایران، حدودا 50 دلار از هندوستان پایین تر خواهد بود.

در همین حال قیمت فوب چین نیز در هفته جاری به 960 دلار در هر تن رسیده است. از سوی دیگر قیمت اتیلن روندی افزایشی دارد، طوفان های شرق آمریکا نیز سبب شده تا برخی از تولیدکنندگان پی وی سی و اتیلن متوقف شوند. این در حالی است که کره ای ها در اکثر موارد برای مصرف داخلی خود، از تولیدکنندگان آمریکایی پی وی سی مورد نیاز خود را تهیه می کنند، اما به واسطه این طوفان ها منبع تامین کننده خود را از دست داده اند. از این رو این عوامل توانسته چشم انداز بازار پی وی سی را افزایشی کند.

ارسال نظر