کد خبر : 40328

بازگشت بهای از دست رفته نفت با گذشت هاروی

علاوه بر طوفان هاروی، ، ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی از دیگر متغیر های تأثیر گذار اخیر بر بازارهای جهانی نفت خام است که موجبات عدم اطمینان در معاملات و تغییر مسیر سرمایه گذاریها را فراهم آورده است

بازگشت بهای از دست رفته نفت با گذشت هاروی

پتروتحلیل- به نظر می رسد بازارهای جهانی هنوز در شوک ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی قرار دارند که شاهد تأثیرات منفی آن بر بهای نفت‌خام طی معاملات روز گذشته نیز بودیم . طی معاملات روز دوشنبه، قیمت نفت‌خام برنت در بازار ICE لندن برای تحویل در ماه نوامبر در معاملات این روز با ۴۱ سنت (۰/۷درصد) کاهش، بشکه ای ۵۲/۳۴ دلار تسویه شد.

علاوه بر طوفان هاروی، ، ششمین آزمایش هسته ای کره شمالی از دیگر متغیر های تأثیر گذار اخیر بر بازارهای جهانی نفت خام است که موجبات عدم اطمینان در معاملات و تغییر مسیر سرمایه گذاریها را فراهم آورده است. آزمایش اتمی اخیر کره شمالی و نگرانی های ایجاد شده در جامعه بین المللی به واسطه تهدیدات بوجود آمده، انگیزه لازم را برای سرمایه گذاران به منظور فرار از بازارهای پر ریسک تر و پناه بردن به بازارهای کم ریسک تر نظیر طلا را فراهم آورده و موجب حرکت سرمایه به سمت این بازار شده است.

بهای طلا در بازارهای جهانی در روز گذشته ۰/۹ درصد افزایش داشت که عمدتاً ناشی از انگیزه های ریسک گریزی سرمایه گذاران با توجه به شرایط فعلی می باشد. از طرفی، در نقطه مقابل بسیاری از کارشناسان بر این باورند که خسارات ناشی از طوفان هاروی در زیر ساخت های انتقال و تولید نفت‌خام و همچنین در بخش پالایشگاهی خلیج مکزیک از سوی تحلیل گران و فعالان بازارتا حدودی بیش از واقع برآورده شده است.

با گذشت زمان شاهد از سرگیری تولید نفت خام و احیاء پالایشگاهها و زیر ساخت های انتقالی نفت خام در این منطقه هستیم، به گونه ای که مقدار افت تولید نفت خام در این منطقه از ۴۰۰ هزار بشکه در روز در هفته گذشته به روزانه ۹۶ هزار بشکه در روز شنبه تقلیل یافته است. به نظر می رسد که طی روزهای آینده، با توجه به بهبود اوضاع در منطقه خلیج مکزیک و با ثابت فرض کردن سایر شرایط، بهای نفت خام بخشی از ارزش از دست رفته خود که ناشی از خسارات وارده از طوفان هاروی بوده است را بازیابد .

با وجود برداشت ایالات متحده آمریکا از ذخایر استراتژیک نفت خام خود که طی پنج سال گذشته بی سابقه گزارش شده است، آژانس بین المللی انرژی روز گذشته اعلام کرد که با گذشت طوفان هاروی دیگر نیازی به برداشت از ذخایر استراتژیک در شرایط فعلی وجود ندارد. لازم به ذکر است که حجم کلی معاملات نفت خام در بازارهای فیوچرز در روز گذشته به دلیل تعطیلی روز کارگر در ایالات متحده آمریکا با کاهش همراه بود که این موضوع نیز در افت بهای نفت خام در بازار ICE لندن بی تأثیر نبوده است.

ارسال نظر