کد خبر : 40301

واحد اسید ترفتالیک خالص بریتیش‌پترولیم-زوهای تعطیل شد؛

محدود شدنِ تأثیر طوفانِ هاتو بر فعالیت های پتروشیمی در چین

یک تاجر چینی دیگر نیز تأیید کرده است که بریتیش‌پترولیم-زوهای پس از کم کردن میزان فعالیت هایش به سبب وقوع طوفان، دیروز واحد اسید ترفتالیک خالص با ظرفیت تولیدِ 25/1 میلیون تن بر سال را تعطیل کرد

محدود شدنِ تأثیر طوفانِ هاتو بر فعالیت های پتروشیمی در چین

پتروتحلیل- طوفان هاتو پس از آنکه آژیرهای خطر برای اولین بار در پنج سال اخیر در بالاترین سطح به صدا درآمدند، بوسیلۀ سیلی قوی در 23 آگوست هنگ کنگ را درنوردید. حمل و نقل عمومی و پروازهای هواپیمایی کنسل و همینطور کسب و کارها بهمراه بازارهای بورس تعطیل شدند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در پی این حادثه، معامله کنندگان آسیایی غالبا گزارش دادند که این طوفان کمترین تأثیرِ کمینه‌ای بر بازار پتروشیمی داشته است.

یک تاجر چینی گفت: «ما شنیده ایم که واحد تولید اسید ترفتالیک خالصِ بریتیش‌پترولیم-زوهای  تحت تأثیر طوفان قرار گرفته است اما هنوز اطلاعات بیشتری به دستمان نرسیده. حمل و نقل جاده ای متوقف شده و کشتیرانی به حالت تعلیق درآمده. در این میان، شرکت ملی نفت فلات قاره چین ، شِل و مائومینگ پتروکمیکال  نیز واحدهایی را نزدیک به ساحل دریا دارند که بطور عادی به فعالیتشان ادامه می دهند.»

یک تاجر چینی دیگر نیز تأیید کرده است که بریتیش‌پترولیم-زوهای پس از کم کردن میزان فعالیت هایش به سبب وقوع طوفان، دیروز واحد اسید ترفتالیک خالص با ظرفیت تولیدِ 25/1 میلیون تن بر سال را تعطیل کرد.

یک تاجر تایوانی گفت: «طوفانِ هاتو پس از تایوان، به هنگ کنک رسید. بجز تحویل موقت و اختلالات در ارسال محصولات، این طوفان تأثیری بر واحدهای پتروشیمی نداشته است.»

یک تولیدکننده پلی استایرن تایوانی نیز اطلاع داده است که این طوفان تأثیر زیادی بر بازار نداشته است.

 

ارسال نظر