کد خبر : 40272

قیمت‌ هموپلیمر پلی پروپیلن داخلی در چین پایین تر از وارداتی

ما معتقدیم قیمت‌های پلی پروپیلن باثبات باقی خواهد ماند اما تقاضا بهبودی نمی‌یابد

قیمت‌ هموپلیمر پلی پروپیلن داخلی در چین پایین تر از وارداتی

پتروتحلیل- بار دیگر قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن در بازار داخلی چین به کمتر از قیمت وارداتی این محصول رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، در چین، پس از آنکه هموپلیمر پلی پروپیلن وارداتی، بیش از یک ماه با قیمتی پایین تر از نوعِ داخلی آن دادوستد شدند، قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن تولید داخل دوباره به زیر قیمت های وارداتی رسید. رشد پایدار قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن وارداتی در یک ماه گذشته موجب شده است، قیمت‌های این محصول در بازار داخلی برتری خود را نسبت به قیمت‌های بازار وارداتی از دست بدهند، حال آنکه قیمت‌های داخلی طی سه هفته‌ی گذشته هم‌راستا با بازار معاملات آتیِ ناپایدار بوده است.

همانطور که در نمودار رسم‌شده مشاهده می‌کنید، قیمت‌های متوسط هفتگی هموپلیمر پلی پروپیلن در دو هفته گذشته پایین‌تر از قیمت‌های این محصول در بازار وارداتی بوده اند؛ پس از آنکه از نیمه‌ی اول ماه جولای عمدتاً بالاتر از قیمت‌های وارداتی بودند. این مسئله خریداران را به سمت بازار داخلی کشاند تا نیازهای خود را با قیمت های مناسب تری تأمین کنند.

یکی از تاجران اظهار داشت: «باتوجه به پیشنهادات کمتر برای پلی پروپیلن وارداتی، تاجران قیمت های بالایی را پیشنهاد می دهند. با وجود این، تبدیل‌کنندگان مایل نیستند این قیمت‌ها را بپذیرند چراکه قیمت‌های داخلی رقم های مناسبت تری هستند. ما معتقدیم قیمت‌های پلی پروپیلن باثبات باقی خواهد ماند اما تقاضا بهبودی نمی‌یابد.»

ارسال نظر