کد خبر : 40263

دستورات جدید وزیر نفت برای مدیریت بحران آب پتروشیمی‌ها

همزمان با انتقال طرح تولید اتیلن فیروزآباد به حاشیه سواحل خلیج فارس در فاز دوم منطقه ویزه اقتصادی انرژی پارس به دلیل بحران تامین آب این طرح پتروشیمی در فیروزآباد، «بیژن زنگنه» وزیر نفت دستورات جدیدی را برای توسعه صنعت پتروشیمی در فیروزآباد صادر کرده است

دستورات جدید وزیر نفت برای مدیریت بحران آب پتروشیمی‌ها

پتروتحلیل- وزیر نفت با صدور دستوراتی به شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار احداث یک طرح جدید پتروشیمی در فیروزآباد با اولویت مدیریت مصرف آب در این منطقه شده است.

همزمان با انتقال طرح تولید اتیلن فیروزآباد به حاشیه سواحل خلیج فارس در فاز دوم منطقه ویزه اقتصادی انرژی پارس به دلیل بحران تامین آب این طرح پتروشیمی در فیروزآباد، «بیژن زنگنه» وزیر نفت دستورات جدیدی را برای توسعه صنعت پتروشیمی در فیروزآباد صادر کرده است.

«مرضیه شاهدائی» با اشاره به جابه جائی و انتقال طرح پتروشیمی فیروزآباد به عسلویه با درخواست سرمایه گذاران بخش خصوصی این طرح پتروشیمیایی، گفت: وزیر نفت با صدور دستوراتی به شرکت ملی صنایع پتروشیمی خواستار ساخت یک طرح جایگزین پتروشیمی در فیروزآباد با کمترین میزان نیاز به آب شده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تاکید بر اینکه وزیر نفت در این درخواست خود خواستار ساخت طرحی شده که بر خلاف واحدهای اتیلنی به میزان کمتری آب نیاز داشته باشد، اظهار داشت: هم اکنون مدیریت برنامه ریزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی مطالعات برای صدور مجوز ساخت یک طرح جدید را آغاز کرده اند.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه اگر بتوانیم طرحی تعریف کنیم که در آنجا قابل اجرا باشد جابه جایی طرح الفین را جبران خواهد کرد، یادآور شد: واحدهای پلی اتیلن‌ها به داراب و جهرم و فسا و استهبان اختصاص پیدا کرده و در این فکر هستیم ببینیم چه طرح غیر پلی‌اتیلنی در آنجا قابل اجرا است.

به گزارش انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، پتروشیمی فیروزآباد از مجتمع‌‌های پتروشیمی بر سر راه خط اتیلن مرکز است که سالانه یک میلیون تن اتیلن تولید می‌کند.

پیش‌بینی می‌شود یک هزار و ۳۰۰ مترمکعب اتان و سالانه ۴۴ میلیون مترمکعب گاز در این مجتمع به عنوان خوراک و سوخت مصرف شود و با بهره برداری از آن امکان تامین خوراک اتیلن طرح‌های پتروشیمی در مسیر خط لوله اتیلن مرکز همچون طرح‌های پتروشیمی فسا، جهرم، داراب و طرح اتیلن وینیل استات استهبان اصفهان  فراهم خواهد شد.

ارسال نظر