کد خبر : 40262

بهره برداری از فاز 3 پتروشیمی پردیس در هفته آینده؛

3 دلیل تعدیل منفی پتروشیمی پردیس

فاز ۳ پردیس طرح اوره و آمونیاک است. طرح های اوره و آمونیاک جزو سخت ترین و پیچیده ترین طرح های پتروشیمی ها محسوب می شوند. این طرح کمی مشکل فنی داشته و به همین دلیل کمی به طول انجامید. برنامه ریزی های شرکت به گونه ای است که این طرح طی هفته آتی به بهره برداری خواهد رسید

3 دلیل تعدیل منفی پتروشیمی پردیس

پتروتحلیل-رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی پردیس از بهره برداری از فاز 3 این مجتمع (طرح اوره و آمونیاک) در هفته آینده خبر داد.

رئیس هیئت مدیره شرکت پتروشیمی پردیس درباره تعدیل منفی این شرکت نیز به رادیو سهام گفت:  از جمله دلایل کاهش ای پی اس شرکت پتروشیمی پردیس می توان به سه دلیل عمده اشاره کرد که دلیل اول به کاهش نرخ محصولات نسبت به مقطعی از زمان دارد که پیش بینی صورت گرفت. ما پس از پیش بینی صورت گرفته با کاهش نرخ محصولات رو به رو بودیم.

قاسم توکلی، افزود: دلیل دوم این موضوع به افزایش نرخ خوراک اشاره دارد، ما نرخ خوراک خود را حدود ۸ سنت در نظر گرفته بودیم و این نرخ با افزایش خود به رقم ۱۰ سنت رسید. دلیل سوم را نیز می توان عدم راه اندازی فاز ۳ و افزایش ظرفیت دانست. این موضوع یعنی راه اندازی فاز ۳ کمک زیادی به افزایش فروش و در نتیجه افزایش ای پی اس شرکت می کند.

وی ادامه داد: فاز ۳ پردیس طرح اوره و آمونیاک است. طرح های اوره و آمونیاک جزو سخت ترین و پیچیده ترین طرح های پتروشیمی ها محسوب می شوند. این طرح کمی مشکل فنی داشته و به همین دلیل کمی به طول انجامید. برنامه ریزی های شرکت به گونه ای است که این طرح طی هفته آتی به بهره برداری خواهد رسید. البته طرح اوره فاز ۳ به مرحله تست نیز رسیده و می توان گفت بهره برداری از آن آغاز شده است. طرح آمونیاک نیز طی هفته آینده به بهره برداری رسیده و وارد مرحله تولید می شود. لازم به ذکر است که این طرح طبق برنامه ریزی ها تنها ۱۰ روز از پیش بینی ها عقب مانده است.

وی تاکید کرد: طی سال اول طرح اوره و آمونیاک شرکت پتروشیمی پردیس با حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد ظرفیت خود کار خواهد کرد. در سال های بعد برای افزایش آن برنامه ریزی خواهد  شد.

ارسال نظر