کد خبر : 40237

کاهش صادرات نفت خام امریکا در ماه ژوئن

درماه ژوئن بیشترین میزان صادرات امریکا به مقصد کانادا با ۳۵۴ هزار بشکه در روز بوده است. چین با واردات حدود ۱۴۰ هزار بشکه در روز دومین وارد کننده نفت‌خام امریکا بود

کاهش صادرات نفت خام امریکا در ماه ژوئن

پتروتحلیل- بر اساس داده‌های تجاری منتشر شده توسط اداره آمار آمریکا، صادرات نفت‌خام این کشور در ماه ژوئن به طور متوسط به ۷۸۶ هزار بشکه در روز تقلیل یافت که این مقدار در ماه مه ۱ میلیون بشکه در روز بوده است.

درماه ژوئن بیشترین میزان صادرات امریکا به مقصد کانادا با ۳۵۴ هزار بشکه در روز بوده است. چین با واردات حدود ۱۴۰ هزار بشکه در روز دومین وارد کننده نفت‌خام امریکا بود. با توجه به اینکه منطقه آسیا-اقیانوسیه کم کم به یکی از مقاصد جذاب برای صادرات نفت‌خام امریکا بدل می‌شود، در ماه‌های فوریه و آوریل چین یکی از برترین مقاصد نفت‌خام‌های آمریکا بود.

در ماه ژوئن سنگاپور، تایلند و کره‌جنوبی به ترتیب روزانه حدود ۳۲ هزار ، ۲۳ هزار و ۱۷ هزار بشکه از نفت‌خام‌های امریکا وارد نمودند. در سایر مناطق، هلند و انگلیس به ترتیب روزانه ۵۹ هزار و ۹۹ هزار بشکه نفت‌خام از امریکا وارد کردند. سایر کشورهایی که در ماه ژوئن اقدام به واردات نفت‌خام امریکا نموده‌اند شامل باهاماس، جبل‌الطارق و ایتالیا هستند. در ماه ژوئن هیچ کشوری از آمریکای لاتین اقدام به برداشت نفت‌خام امریکا نکرد.

با توجه به اینکه رئیس جمهور پیشین امریکا باراک اوباما محدودیت‌های ۴۰ ساله صادراتی روی بیشتر نفت‌خام‌های آمریکا را از دسامبر ۲۰۱۵ حذف کرد، در ابتدا نفت‌خام‌های سبک به کشورهای سراسر دنیا صادر شد. در سال ۲۰۱۶، صادرات نفت‌خام امریکا به طور متوسط حدود ۵۲۰ هزار بشکه در روز بود که کانادا روزانه ۳۰۰ هزار بشکه از آن را دریافت می‌نمود. با توسعه اخیر زیرساخت‌های امریکا در خلیج مکزیک شامل تسهیلات بارگیری جدید، صادرات امریکا از تداوم بیشتری برخوردار شده است. اداره اطلاعات انرژی(EIA) امریکا به طور جداگانه صادرات هفتگی نفت را نیز تخمین‌زده است.

به گفته این آژانس در هفته منتهی به ۲۸ ژوئیه صادرات نفت‌خام به طور متوسط به ۷۰۲ هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به هفته پیشتر که ۱ میلیون بشکه در روز بوده، کاهش داشته است.

ارسال نظر