کد خبر : 40229

بطری های پتروشیمی تندگویان، دومین هفته بحرانی را سپری کردند

البته در هفته گذشته پلی استایرن مقاوم 7240 پتروشیمی تبریز نیز در بین 15 گرید پر رقابت قرار داشت که عجیب به نظر می رسد؛ چرا که این گرید در طولانی مدت با قیمت پایه معامله می شد.

بطری های پتروشیمی تندگویان، دومین هفته بحرانی را سپری کردند

پتروتحلیل- پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری دومین هفته بحرانی خود را پشت سر گذاشتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، هفته گذشته از 15 گرید جذاب و صدر نشین در بازار پلیمری ها، 5 گرید متعلق به بطری ها بود، این گریدها با 5 تا 10 درصد رقابت توسط معامله گران خریداری شدند.

در همین حال گرید 781 که در روز چهارشنبه عرضه شده بود با تقاضای کاذب روبه رو شده و در نتیجه با سقف قیمت مورد معامله قرار گرفت.

به گفته کارشناسان بازار پتروشیمی، در بین تقاضا ها تناژ های بالای 1000 تنی زیادی مشاهده شد که به التهاب بیشتر معاملات این کالا دامن زد. به عقیده این گروه با افزایش عرضه ها و اعمال محدودیت هایی برای ثبت سفارش از سوی بورس کالا، معاملات این محصول را می توان به تعادل سوق داد.

همچنین بیشترین تقاضا در هفته گذشته هم به معاملات پلی اتیلن های ترفتالات گرید بطری پتروشیمی تندگویان متعلق بود، به طوری که این گروه با 14 هزارتن افزایش تقاضا به میزان  29 هزار و 51 تن تقاضا داشتند، در همین حال پلی پروپیلن های نساجی با 17 هزار و 349 تن تقاضا و پلی پروپیلن های شیمیایی هم 10 هزار و 705 تن تقاضا داشتند. البته پی وی سی ها نیز تقاضای بالایی داشتند.

البته در هفته گذشته پلی استایرن مقاوم 7240 پتروشیمی تبریز نیز در بین 15 گرید پر رقابت قرار داشت که عجیب به نظر می رسد؛ چرا که این گرید در طولانی مدت با قیمت پایه معامله می شد.

به گفته معامله گران، رقابت برای پلی استایرن مقاوم 7240 اندکی نگران کننده است، البته قیمت جهانی این محصول افزایش یافته است.

با این حال رتبه یک تا پنج جذاب ترین محصولات پلیمری در هفته گذشته به پلی اتیلن ترفتالات بطری 781 تندگویان و با 10 درصد،  پلی پروپیلن شیمیایی MR230C با 10 درصد، پلی اتیلن سنگین تزریقی 2200 ایلام با 10 درصد، پلی اتیلن ترفتالات بطری BG785 با 10 درصد و پلی اتیلن ترفتالات بطری 732 با 10 درصد رقابت قیمتی تعلق داشت.

پلی پروپیلن ZR230C نیز با سقف قیمت معامله شد، پلی پروپیلن شیمیایی ZB332C و پلی استایرن انبساطی 200 نیز با رقابت 8 درصدی به فروش رسیدند.

این در حالی است که پتروشیمی مارون و نویدزرشیمی گرید پایپ پلی پروپیلن شیمیایی را عرضه کردند، اما این گرید همچنان با تقاضای کاذب مواجه و با سقف قیمت معامله شد. به گفته کارشناسان بازار افزایش عرضه های پتروشیمی مارون می تواند به تعادل بازار کمک کند.

ارسال نظر