کد خبر : 40226

آغاز تولید نفت خام سنگین کویت در پایان سال ۲۰۱۸

این کشور امیدوار است ظرفیت تولید نفت خود را از سطح فعلی حدود سه میلیون بشکه در روز به چهار میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۰ افزایش دهد

آغاز تولید نفت خام سنگین کویت در پایان سال ۲۰۱۸

پتروتحلیل- جمال جعفر مدیرعامل شرکت دولتی نفت کویت (KOC) اعلام کرد : این شرکت تولید نفت خام سنگین خود را در پایان سال ۲۰۱۸ آغاز خواهد کرد. سال گذشته KOC پس از غلبه بر سالها مخالفت سیاسی داخل این کشور، سه توافق نامه خدمات فنی پیشرفته موسوم به Etsas را با شرکتهای Shell و BP به امضاء رسانید. شرکت Shell دو Etsas بطور جداگانه برای نفت متعارف شمال کویت و نیز نفت خام سنگین شمال کویت تامین کرد، در حالیکه برای شرکت BP توافق نامه Etsas در زمینه میادین نفتی جنوب شرقی کویت اختصاص یافت.

این کشور امیدوار است ظرفیت تولید نفت خود را از سطح فعلی حدود سه میلیون بشکه در روز به چهار میلیون بشکه در روز تا سال ۲۰۲۰ افزایش دهد. KOC نیز امیدوار است تا سال ۲۰۲۰ بر ظرفیت تولید پروژه نفت خام سنگین Ratga در شمال کویت بالغ بر ۶۰ هزار بشکه در روز اضافه نماید، همچنین در میادین نفت خام متعارف در شمال کویت بالغ بر ۳۰۰ هزار بشکه در روز و بر ظرفیت تولید نفت خام سبک پروژه گازی Jurassic بیش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز بیفزاید.

جعفر همچنین تائید کرد که میزان تولید گاز KOC تا پایان سال جاری از سطح فعلی ۲۰۰ میلیون فوت مکعب در روز به ۵۰۰ میلیون فوت مکعب در روز افزایش خواهد یافت . عصام المرزوق، وزیر نفت کویت، هفته گذشته اعلام کرد قصد دارد تولید گاز از پروژه گازی Jurassic را به ۵۱۰ میلیون فوت مکعب در روز و ظرفیت تولید میعانات گازی آنرا به ۲۰۰ هزار بشکه در روز تا دسامبر سال جاری برساند. گفتنی است، کویت متعهد شده که تولید نفت خود را براساس توافق نامه اوپک و برخی کشورهای غیر اوپک، از ۲/۸ میلیون بشکه در روز در ماه اکتبر به میزان ۱۳۱ هزار بشکه در روز کاهش دهد. 

ارسال نظر