کد خبر : 40223

تعلیق موقت بخشنامه گمرک ترکیه در خصوص عدم ترخیص محصولات پتروشیمی؛

بارگیری های جدید در هاله ای از ابهام

طبق یک دستورالعمل، اجرای بخشنامه موقتا تعلیق شده است تا کنسول گری های ترکیه از طرف گمرک توجیه بشوند. به گفته وی؛ احتمال دارد این تعلیق موقت چند روز یا هفته طول بکشد، از این رو فرصت مناسبی ایجاد شده تا کالاهایی که در حال حاضر در انبارهای گمرکی معطل بودند، ترخیص بشوند

بارگیری های جدید در هاله ای از ابهام

پتروتحلیل- یک مقام آگاه از تعلیق بخشنامه گمرک ترکیه در خصوص عدم ترخیص کالا با منشا ایرانی خبر داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، هفته گذشته و در روز دوشنبه گمرکات ترکیه با ارسال نامه ای به تمامی پایانه های گمرکی از آنها خواست تا اقدام به دریافت فاکتور تایید شده کنسولی از صادرکننده های ایرانی برای همه کالاهای وارداتی کنند، به این ترتیب صادرات محصولات پتروشیمی به ترکیه متوقف شد.

این مقام آگاه به خبرنگار «پتروتحلیل»، گفت: طبق یک دستورالعمل، اجرای بخشنامه موقتا تعلیق شده است تا کنسول گری های ترکیه از طرف گمرک توجیه بشوند. به گفته وی؛ احتمال دارد این تعلیق موقت چند روز یا هفته طول بکشد، از این رو فرصت مناسبی ایجاد شده تا کالاهایی که در حال حاضر در انبارهای گمرکی معطل بودند، ترخیص بشوند.

وی ادامه داد: اما برای بارگیری های جدید هنوز هیچ تصویر روشنی ارائه نشده است.

گفته می شود امروز جلسه ای در استانبول با حضور طرف های متاثر از این بخشنامه و با حضور نماینده های گمرک و‌ دولت در محل PAGEV تشکیل و در مورد جزییات این‌ موضوع و راه حل های احتمالی و‌ پیشنهادی گفت و گو شده است.

این مقام آگاه در پایان یادآور شد: به هر حال این‌ تعلیق اجرایی موقتی است و بعید می دانم تا پیدا شدن راه حل قطعی تجارت جدید اجرا بشود.

ارسال نظر