کد خبر : 40203

12 گرید صدرنشین بازار پلی پروپیلن ها

خوشبختانه در هفته جاری با تولید و عرضه پلی پروپیلن شیمیایی MR230C مارون بازار این کالا متعادل تر از گذشته پیگیری شد و این در حالی بود که در سال جاری تنها پتروشیمی نویدزرشیمی این محصول را تولید و عرضه می کرد و جوابگوی بازار نبوده و در هر هفته بیش از 20 برابر تقاضا داشت و با قیمت سقف معامله می شد

12 گرید صدرنشین بازار پلی پروپیلن ها

پتروتحلیل- بازار محصولات پلیمری در بورس کالای ایران روز گذشته نسبتا متعادل بود و در 12 گرید عرضه شده رقابت قیمتی انجام گرفت.

به گزارش «پتروتحلیل»، به این ترتیب یک گرید با سقف قیمت و 11 گرید دیگر با رقابت های قیمتی بین 1 تا 6 درصد مواجه بودند. گرید پلی پروپیلن شیمیایی ZB332C نویدزرشیمی مثل هفته های گذشته با سقف قیمت معامله شد. این گرید مدت هاست دچار التهاب هست و با سقف قیمت معامله می شود .

pp mr

خوشبختانه در هفته جاری با تولید و عرضه پلی پروپیلن شیمیایی MR230C مارون بازار این کالا متعادل تر از گذشته پیگیری شد و این در حالی بود که در سال جاری تنها پتروشیمی نویدزرشیمی این محصول را تولید و عرضه می کرد و جوابگوی بازار نبوده و در هر هفته بیش از 20 برابر تقاضا داشت و با قیمت سقف معامله می شد. اما در بازار امروز این کالا (ZR230C) دارای تقاضای متعادل تری بوده و با 5 درصد رقابت قیمتی به فروش رسید تا در هفته جاری 5 درصد کاهش نرخ را تجربه کرده باشد. همچنین گرید MR مارون نیز که برای اولین بار در سال جاری عرضه شده بود با رقابت 2 درصدی به فروش رسید که بسیار معقول است.

4 گرید پر رقابت بعدی را انواع گرید های پلی پروپیلن شیمیایی و نساجی تشکیل می ­دهند، که با رقابت های بین 2 تا 4 درصدی معامله شده اند.

سایر گرید های پلی پروپیلن نساجی نیز دارای معاملات نسبتا متعادلی بودند و برخی از گرید ها با رقابت قیمتی اندک و برخی دیگر با قیمت پایه معامله شدند.

در این بین بیشترین رقابت در این گروه مربوط به گرید پلی پروپیلن نساجی 552R جم بود که با 2 درصد رقابت قیمتی به فروش رسید. سایر گریدهای پ پ نساجی جذاب بین 1 تا 2 درصد رقابت قیمتی را تجربه کردند.

سایر گریدهای عرضه شده در روز جاری با قیمت پایه معامله شدند و معاملات کاملا متعادلی را تجربه کردند و برای کالاهای ذیل تقاضایی وجود نداشت و معامله ای صورت نگرفت.

pp mr1

 

ارسال نظر