کد خبر : 40165

نوسان نفت و استایرن و عدم اطمینان در کوتاه مدت؛

حاشیه نشینی خریداران پلی استایرن

یک توزیع کننده گفت: فروش ما در طول هفته افت کرده است، زیرا نوسانات بازارهای بالادست موجب عدم اطمینان در کوتاه مدت شده و خریداران را در حاشیه قرار داده است

حاشیه نشینی خریداران پلی استایرن

پتروتحلیل- در ترکیه، فعالیت های بازار پلی استایرن همچنان آرام است.

به گزارش «پتروتحلیل»، یک نماینده تولیدکننده هندی در هفته جاری قیمت های خود را 35 تا 50 دلار در هر تن افزایش داد و پیشنهادات خود را به 1400 دلار در هر تن برای پلی استایرن معمولی و 1490 دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم، سی آی اف و با پرداخت 6.5 درصد گمرکی و به صورت نقدی اعلام کرد.

این عرضه کننده قیمت استایرن در آسیا را از اوایل ماه ژوئن افزایشی اعلام کرد. این در حالی است که به طور معمول معاملات بازار اندک است.

در کره جنوبی هم پیشنهادات برای پلی استایرن معمولی و مقاوم به ترتیب 1410 و 1420 دلار در هر تن،  CIF و به صورت نقدی گزارش شده است. یک معامله گر گفت: ما درخواست تخصیص اضافی از تولیدکننده خود داشتیم که قادر به ارائه در این هفته نیست، امیدواریم در هفته آینده قیمت های جدید را دریافت کنیم.

در همین حال قیمت پلی استایرن اروپا همچنان از ماه ژوئن با افزایش روبه رو و تاکنون 35 درصد در هر تن رشد کرده است. در حال حاضر  پیشنهادات اروپای غربی  1467 تا 1495 دلار در هر تن برای پلی استایرن معمولی و  1587 دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم به صورت CIF و نقدی گزارش شده است

یک توزیع کننده گفت: فروش ما در طول هفته افت کرده است، زیرا نوسانات بازارهای بالادست موجب عدم اطمینان در کوتاه مدت شده و خریداران را در حاشیه قرار داده است. از سوی دیگر در دسترس بودن سریع به اندازه کافی نیست.یک فروشنده محلی گفت: محدوده پایین قیمت ها پایدار بود، پلی استایرن معمولی 1680 تا 1780 دلار در هر تن و پلی استایرن مقاوم هم 1800 تا 1850 دلار در هر تن با مالیات بر ارزش افزوده گزارش شده است.

به نظر می رسد چشم انداز بازار پلی استایرن ثابت باشد. قیمت نفت و استایرن البته در بلندمدت احتمالا تغییراتی را ایجاد خواهد کرد.

ارسال نظر