کد خبر : 40151

جزییات مجمع پتروشیمی جم

از پروژه های در حال اجرا نیز می توان به طرح ABS&Rubber و مذاکره با بانکهای داخلی و خارجی و توافقات اولیه جهت تامین منابع مالی به صورت یوزانس اشاره کرد

جزییات مجمع پتروشیمی جم

پتروتحلیل- مجمع عادی سالیانه پتروشیمی جم امروز با تقسیم سود 1570ریالی به کار خود پایان داد.

در ابتدای این مجمع ابتدا اهم اقدامات سال 95 تشریح شد.

1-کسب رکورد بیشترین تولید محصولات با تولید 2.404.170 تن که البته اگر مشکلات کاهش تولید 3 ماه از سال به دلیل تصاحب و تصرف خط اتان و همین طور توقف 12 روزه تولید به دلیل SHUT DOWN  پتروشیمی مبین نبود، این میزان افزایش می یافت.

2-حفظ و تثبیت مالکیت خط اتان در راستای تامین حفظ پایدار خوراک کوره های گازی

3-تولید گرید باک خودرو و گریدهای درب بطری با کسب مجوز خودروهای بین المللی( رنو و پژو)

4-پیشرفت روند اجرایی پروژه ABS&Rubber  معادل 50 درصد تا پایان سال 95 و حل مشکل لایسنس( در صورتی که این طرح طی 6 سال گذشته فقط 14 درصد پیشرفت داشته است).

5-پیگیری و انجام مذاکرات با صاحبان تکنولوژی های برتر در افزایش ظرفیت تولید واحدهای الفین و پلیمری (تا 40 درصد)

همچنین در ادامه به پروژه های در حال اجرا اشاره شد؛ از پروژه های در حال اجرا نیز می توان به طرح  ABS&Rubber  و مذاکره با بانکهای داخلی و خارجی و توافقات اولیه جهت تامین منابع مالی به صورت یوزانس اشاره کرد. (که اولین مورد در اسفندماه انجام شد و در سال 96 بخش قابل توجهی از بودجه مورد نیاز از این محل تامین خواهد شد).

در ادامه مهمترین نکته گزارش حسابرسی، بند 4 گزارش مربوط به طلب شرکت از یک شرکت صرافی بود. طبق توضیحات رئیس مجمع، شرکت از طریق یه شرکت کارگزار کالا را به فروشنده تحویل داد ولی این شرکت صرافی پول حاصل از این فروش را به میزان 160 میلیارد تومان به حساب شرکت واریز نکرد و متواری گشت. که این مسئله اعتراض بسیاری از سهامداران خرد را در پی داشت و البته شرکت در حال پیگیری های لازم برای وصول این مبلغ است.

و همینطور بند 5 گزارش مربوط به نرخ فروش اتان در سالهای 91 و 92 بود که به موجب قرارداد منعقده با شرکت بازرگانی گاز ایران، به صورت علی الحساب محاسبه و ارائه قیمت قطعی آن موکول به اعلام نظر مراجع ذیصلاح شده بود. که از نظر شرکت این مسئله اصلا قابل قبول نبود و حاضر به پرداخت مابه التفاوت نرخ اتان برای سالهای قبل نبود. از نظر مدیر شرکت قانون عطف به ماسبق ندارد.

در انتها نیز بعد از یک مجمع طولانی برخلاف پیشنهاد هیئت مدیره شرکت، با توافق سهامداران عمده سود 157 تومانی بین سهامداران تقسیم شد تا در صورت لزوم برای اجرای طرحهای توسعه ای، شرکت از ابزار افزایش سرمایه برای کسب نقدینگی لازم استفاده کند.

تامینا اصغری

واحد مشاوره و تحلیل کارگزاری بانک آینده                                       

 

ارسال نظر