کد خبر : 40149

افزایش تولیدات پالایشگاهی کره جنوبی و ژاپن به دلیل بالا رفتن حاشیه سود

پیش بینی می شود میزان تولیدات پالایشگاهی آسیا در نیمه دوم سال جاری نسبتاٌ افزایش پیدا کند با توجه به اینکه میزان رشد تقاضای سوخت از میزان افزایش ظرفیت پالایشی طی سالهای ۲۰۱۹-۲۰۱۷پیشی خواهد گرفت

 افزایش تولیدات پالایشگاهی کره جنوبی و ژاپن به دلیل بالا رفتن حاشیه سود

پتروتحلیل-به گفته منابع صنعتی ، پالایشگران کره جنوبی و ژاپن تلاش می کنند تا ضریب بهره برداری خود را نزدیک به حداکثر ظرفیت این پالایشگاه ها رسانده تا از حاشیه سود پالایشی که به بالاترین سطح پنج ماه گذشته رسیده، منتفع شوند.

شایان ذکر است ، در روز ششم ژوئیه، حاشیه سود پالایشی نفت خام در بازار سنگاپور نسبت به نفت خام شاخص دوبی به ۷/۳۴ دلار در هر بشکه افزایش یافت که این رقم بالاترین سطح آن از روز ۱۶ فوریه تا دوره یاد شده محسوب می شود که علت آن قیمتهای پایین نفت خام از یک سو و افزایش تقاضا برای فرآورده های نفتی مانند نفت کوره، نفت گاز و سوخت جت بوده است.

براساس آمار انجمن نفت ژاپن ، پالایشگاههای این کشور عمدتاً بیش از ۹۰ درصد از ظرفیت تولید خود را طی ماههای ژانویه تا مه سال جاری مورد استفاده قرار داده اند. این در حالی است که طی دوره مشابه سال قبل کمتر از ۹۰ درصد از توان پالایشی خود را استفاده کرده اند. آمار و ارقام شرکت ملی نفت کره جنوبی نشان می دهد توان تولیدات پالایشگاهی این کشور طی دوره ژانویه تا مه سال جاری حتی بیش از ۹۹/۱ درصد بوده که نسبت به توان تولیدی ۹۶/۶ درصد زمان مشابه سال قبل قابل مقایسه است. Peter Lee تحلیل گر ارشد موسسه نفت و گاز BMI گفت: پیش بینی می شود میزان تولیدات پالایشگاهی آسیا در نیمه دوم سال جاری نسبتاٌ افزایش پیدا کند با توجه به اینکه میزان رشد تقاضای سوخت از میزان افزایش ظرفیت پالایشی طی سالهای ۲۰۱۹-۲۰۱۷پیشی خواهد گرفت.

 

ارسال نظر