کد خبر : 40115

رفع ممنوعیت ارسال محموله های قطری از سوی ابوظبی در بنادر نفتی

رفع ممنوعیت ارسال محموله های قطری از سوی ابوظبی در بنادر نفتی

پتروتحلیل- شرکت دولتی Adnoc ابوظبی محدودیت های ورود به بنادر ابوظبی و پایانه نفتی فجیره برای کشتی ها با پرچم های غیر قطری و یا مالکین کشتی هایی که قصد ورود یا خروج از قطر داشتند را برداشته و همه این موانع را برطرف کرده است.

این امر امکان بارگیری مجدد نفت خام از مقصد ابوظبی با هر نفت خام دیگر از قطر را مهیا می سازد. Adnoc همچنین به مشتریان خود اعلام کرد: اطلاعیه منتشره درروز ۸ ژوئن که به منع ورود کشتی ها به هر یک از بنادر نفتی ابوظبی و پایانه نفتی فجیره و یا کشتی هایی که به مقصد قطر در حرکت بودند ، اشاره داشت بدون توجه به پرچم آن کشتی ها، دیگر از قابلیت اجرا برخوردار نیست.

گفتنی است مجموع صادرات نفت ابوظبی از سایر تاسیسات نفتی، از سه نقطه واقع در مرزهای جغرافیایی امارات - جبل دانا ، جزیره زیکو و جزیره داس صورت می گیرد. ابوظبی همچنین نفت خام موربان را از پایانه نفتی خود دربندر فجیره امارات واقع در خلیج عمان صادر می کند. اما دستورالعمل جدید ممنوعیت ورود کشتی ها با پرچم قطر به بنادر نفتی ابوظبی و پایانه نفتی فجیره را ملغی کرده است. البته عربستان سعودی تا کنون هیچ ممنوعیتی را برای تردد کشتی ها با پرچم غیر قطری ویا بارگیری مجددآنها به تصویب نرسانده است، اما اعلام داشته این کشتی ها برای لنگر انداختن از قبل می بایست مجوز دریافت کرده باشند.

ارسال نظر