کد خبر : 40039

افزایش موجودی نفت خام چین در ماه مه

پتروتحلیل- بر اساس اطلاعات اداره آمار ملی چین (NBS)، موجودی نفت خام این کشور در ماه مه به افزایش خود ادامه داده در حالی که تولید داخلی آن کاهش یافته است.

تولید نفت خام چین در ماه مه در سطح ۳/۷۸ میلیون بشکه در روز قرار گرفت که این میزان ۲ درصد نسبت به ماه قبل و ۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش نشان می دهد. تقاضای آشکار نفت خام این کشور طی این ماه در سطح ۱۲/۵۲ میلیون بشکه در روز قرار داشت که ۳ درصد رشد نسبت به ماه آوریل و ۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش نشان می دهد. همچنین، خالص واردات نفت خام این کشور در ماه مه به سطح ۸/۷۵ میلیون بشکه در روز رسید که این میزان رشد ۵ و ۱۵ درصدی به ترتیب نسبت به ماه قبل و مدت مشابه در سال گذشته داشته است.

اداره NBS بهره برداری از نفت خام چین در ماه مه را در سطح ۱۰/۹۸ میلیون بشکه در روز اعلام کرد که این میزان رشد ۱ و ۱/۶ درصدی به ترتیب نسبت به ماه قبل و مدت مشابه در سال گذشته داشت. ظرفیت عملیات تعمیرات پالایشگاه های آن در ماه مه حدود ۸۶۷ هزار بشکه در روز بود که کمتر ازمیزان ۱/۱۵ میلیون بشکه در روز در ماه آوریل می باشد. تولید نفت خام به علاوه خالص واردات این کشور، حدود ۱/۵۴ میلیون بشکه در روز از بهره برداری پالایشی در ماه گذشته بیشتر شد. لازم به ذکر است که موجودی نفت خام چین به صورت ماهانه از ماه نوامبر رشد داشته و موجب انباشته شدن موجودی این کشور در ماه های اخیر گردیده است. تولید به علاوه خالص واردات آن نسبت به بهره برداری نفت خام آن برای چهارمین ماه متوالی از ماه فوریه به بیش از یک میلیون بشکه در روز رسیده است. گفتنی است پالایشگران مستقل چینی بعد از افزایش سهمیه مصرف برخی از این پالایشگاه ها، در حال ترخیص محموله ها از گمرک می باشند.

ارسال نظر