کد خبر : 39901

مهمترین سناریوی اوپک

مهمترین سناریوی اوپک

پتروتحلیل- وزیر نفت عراق اعلام کرد تمدید توافق کاهش حجم تولید نفت به مدت نه ماه، نسبت به تمدید آن در نیمه دوم سال جاری، مهمترین سناریو است.

وی افزود، در جلسه اوپک سه یا چهار سناریو برای گفتگو وجود دارد که مهمترین سناریوی آن، همان تمدید طرح مذکور به مدت نه ماه است. لازم به ذکر است که کشورهای عضو اوپک و تولیدکنندگان غیر عضو اوپک در جهت تمدید طرح کاهش حجم تولید نفت در مذاکرات سال قبل به منظور کمتر کردن موجودی مازاد عرضه جهانی نفت است، به طوری که میزان ذخیره سازی تجاری کشورهای OECD را به متوسط پنج سال گذشته برساند.

کمیته مشترک نظارت وزرای اوپک و برخی از کشورهای غیر عضو این سازمان (JMMC)، به طور رسمی پیشنهاد خود در خصوص تمدید طرح کاهش حجم عرضه نفت به مدت نه ماه در سطح تولید فعلی را به وزرای کشورهای تولیدکننده تایید کرده است. یک بیانیه بعد از جلسه مذکور منتشر شد که چندین سناریو در آن در نظر گرفته شده، اما وزرا بر روی تمدید طرح فوق برای مدت نه ماه اتفاق نظر داشتند. گفتنی است، عراق تعهد کاهش حجم تولید نفت خود به میزان ۲۱۰ هزار بشکه در روز طی شش ماه اول سال جاری را با اکراه قبول نمود. در این راستا، آرگوس برآورد نمود که عراق تولید نفت خود را حدود ۱۵۰ هزار بشکه در روز کاهش داده و به ۴/۴۱ میلیون بشکه در روز طی ماه آوریل رسانده است.

ارسال نظر