کد خبر : 39852

سقوط قیمت بوتادین و بازار مایوس کننده ABS

سقوط قیمت بوتادین و بازار مایوس کننده ABS

پتروتحلیل- در چین، قیمت ABS در بازار محلی و وارداتی به روند کاهشی خود در هفته جاری ادامه داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، بازار ABS از اواسط ماه نوامبر روندی کاهشی داشته است. تقاضای ضعیف ناشی از پایان فصل و همچنین سقوط قیمت بوتادین از دلایل اصلی کاهش قیمت ABS هستند.

در بازار واردات، محدوده کلی قیمت برای ABS در حدود ۱۷۶۵ تا ۱۶۰۰ دلار در هر تن سی آی اف به صورت نقدی گزارش شده که ۲۰ تا ۲۵ دلار نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است.

یک تولیدکننده مالزی گفت: انتظار خریداران از بازار ABS با توجه به هزینه های پایین تر، روندی نزولی است. با این حال اکثر بازیکنان این بازار به قیمت استایرن چشم دوخته اند. گفته می شود اگر استایرن دستاوردهای اخیر خود را حفظ کند احتمال ثبات در بازار پلی استایرن در کوتاه مدت وجود دارد.

در چین قیمت ABS در بازار محلی شاهد کاهش دوباره بود. یک فروشنده گفت: تقاضا بسیار بد است و ما باور داریم که قیمت استایرن با شکست روبه رو خواهد شد.

با این حال بازیکنان در چین هنوز هم معتقدند که قیمت پلی استایرن با توجه به تقاضای مایوس کننده احتمالا به نزول خود ادامه دهد. این در حالی است که بودتاین و ACN سطوح پایین قیمت را لمس کرده اند. قیمت بوتادین با سقوط از هفته پیش به رقم ۱۱۰۰ دلار در هر تن سی آی اف چین رسید که ۱۷۵ دلار کاهش را نشان می دهد، همچنین ACN نیز به ۱۵۴۰ دلار در هر تن با شرایط یکسان رسیده است.

ارسال نظر