کد خبر : 39829

افزایش میزان تولید نفت اندونزی

پتروتحلیل- شرکت نفت دولتی پرتامینا اندونزی میزان تولید نفت خام خود در میدان Banyu Urip واقع در شرق ایالت جاوا را به بیش از ۲۰۵ هزار بشکه درروز رساند.

این تصمیم به دنبال کاهش تولید نفت اندونزی در سه ماهه نخست سال جاری اتخاذ شده و هدف آن بالا نگهداشتن رقم کل تولید نفت این کشور در سال ۲۰۱۷ است. بنابر اعلام شرکت بالادستی SKKMIGAS اندونزی، میزان تولید نفت میدان Banyu Urip در بلوک CEPU در پایان ماه مارس به ۲۰۵ هزار و ۱۱۹ بشکه درروز افزایش یافت.

در حالیکه در اوایل فوریه، میزان تولید نفت این میدان به ۲۰۱ هزار و ۱۵۵ بشکه درروز رسیده بود. از آنجایی که میدان نفتی Banyu Urip حدود ۲۵ درصد ازکل تولید نفت اندونزی را در سال جاری تامین خواهد کرد، دولت این کشور توجه خاصی به میدان نفتی مذکور دارد. به گزارش SKKMIGAS، میانگین بارگیری های نفتی اندونزی در سه ماهه نخست سال جاری به ۷۸۷ هزار و ۸۰۰ بشکه درروز رسید که این رقم ۳/۳ درصد کمتر از هدف تولید مورد نظر ۸۱۵ هزار بشکه درروز برای کل سال جاری است.

برپایه این گزارش، میانگین صادرات گاز اندونزی طی سه ماهه نخست سال جاری به ۶/۵۰۳ میلیارد فوت مکعب درروز (معادل ۱۸۴ میلیون متر مکعب درروز) رسید که این رقم بیشتر از هدف مورد نظر ۶/۴۴ میلیون فوت مکعب درروزبرای سال جاری می باشد. در این گزارش آمده حتی اگر اندونزی قادر به تحقق اهداف تولید مورد نظر برای سال ۲۰۱۷ باشد، بازهم میانگین تولید نفت وگاز این کشور نسبت به سال پیش از آن همچون سالهای گذشته با کاهش همراه خواهد بود. بنابر اعلام شرکت بالادستی SKKMIGAS، کل هزینه سرمایه این کشور در بخش بالادستی طی سه ماهه نخست سال جاری به ۱/۹ میلیارد دلار رسید که تنها ۱۰۰ میلیون دلار آن به بخش اکتشاف اختصاص پیدا کرد.

ارسال نظر