کد خبر : 39658

رقابت پتروشیمی مارون و مروارید

رقابت پتروشیمی مارون و مروارید

پتروتحلیل-امروز دی اتیلن گلایکول پتروشیمی مارون با رقابت و دی اتیلن گلایکول پتروشیمی مروارید با نرخ پایه مورد معامله قرار گرفتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، دی اتیلن گلایکول پتروشیمی مارون توسط معامله گران با رقابت خریداری شد، به طوری که قیمت پایه آن ۲ هزار و ۳۰۸ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۳۴۳ تومان رقم خورد.بالاترین قیمت ثبت شده برای این کالا ۲ هزار و ۳۵۷ تومان ثبت شد.

با این حال منواتیلن گلایکول مارون و مروارید با قیمت پایه ۲ هزار و ۲۸۸ تومان معامله و بخشی از عرضه آن نیز وارد سیستم مچینگ شد.

به این ترتیب در گروه محصولات شیمیایی، کریستال ملامین، دی اتیل هگزانول، منومر وینیل استات و ایزوبوتانول، ۴ محصولی بودند که با رقابت از سوی معامله گران خریداری شدند.

منومر وینیل استات پتروشیمی شازند با حجم عرضه ۵۵۰ تن ۲۵۸۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۸۵۰ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۸۶۱ تومان رقم خورد. این کالا به صورت سلف عرضه شد.

ایزوبوتانول این مجتمع هم با ۵۵۰ تن عرضه به میزان ۱۵۴۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه این کالا ۲ هزار و ۱۶۶ تومان و نرخ خرید آن هم ۲ هزار و ۳۸۳ تومان بود.

همچنین کریستال ملامین پتروشیمی خراسان هم با عرضه ۲۵۰ تنی به میزان ۳۲۵ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۴ هزار و ۸۸۳ تومان و میانگین نرخ خرید آن هم ۴ هزار و ۹۸۵ تومان بود.

دی اتیل هگزانول پتروشیمی شازند هم با حجم عرضه ۱۱۰۰ تنی به میزان ۱۷۶۰ تن تقاضا داشت، قیمت پایه آن ۳ هزار و ۱۹۶ تومان بود، معامله گران این کالا را با قیمت ۳ هزار و ۹۷۳ تومان خریداری کردند.

در همین حال اسیداستیک فن آوران با قیمت پایه یک هزار و ۳۶۶ تومان و با حجم ۸۵۱ تن فروخته شد. مابقی محصولات عرضه شده نیز با نرخ پایه مورد معامله قرار گرفتند.

به این ترتیب حجم معاملات محصولات شیمیایی امروز ۷ هزار و ۵۰۳ تن رقم خورد. عرضه محصولات ۱۶ هزار و ۶۴۰ تن و تقاضای آن هم بالغ بر ۷ هزار و ۵۰۳ تن بود.

ارسال نظر