کد خبر : 39648

ضعف بازار پلی استایرن ادامه می یابد؟

ضعف بازار پلی استایرن ادامه می یابد؟

پتروتحلیل- در ترکیه، بازار پلی استایرن در هفته جاری پایدار بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، این در حالی است که سرعت کاهش قیمت در بازار محلی کم و دامنه کلی بدون تغییر در هفته جاری بود.

به این ترتیب پلی استایرن معمولی و مقاوم در محدوده ۱۷۵۰ تا ۱۸۳۰ دلار در هر تن و ۱۸۴۰ تا ۱۹۵۰ دلار در هر تن انبار ترکیه و مالیات بر ارزش افزوده INC به صورت نقدی گزارش شده است.

بازار واردات پلی استایرن هم حرکتی رو به پایین داشت، البته حرکت آن نسبت به هفته گذشته کمتر بود، البته هزینه ها نشان می دهد که فشار نزولی بر لیست قیمت تولیدکنندگان همچنان ادامه دارد. با این حال در حال حاضر مذاکرات برای خرید کاهش یافته و قیمت ها تغییرات چشمگیری نشان نمی دهد.

یک معامله گر گفت: قیمت پلی استایرن معمولی در هند با ۳ درصد عوارض گمرکی ۱۳۶۰ تا ۱۳۸۰ دلار در هر تن سی آی اف به صورت نقدی گزارش شده که ۱۰ تا ۲۰ دلار کاهش یافته است. همچنین قیمت پلی استایرن مقاوم نیز ۱۴۳۰ تا ۱۴۵۰ دلار در هر تن گزارش شده که ۲۰ تا ۴۰ دلار کاهش را نشان می دهد.

در همین حال قیمت پلی استایرن معمولی و مقاوم ایران نیز در هفته جاری بدون تغییر و در محدوده ۱۳۸۰ تا ۱۴۲۰ و ۱۴۴۰ تا ۱۴۶۰ دلار در هر تن CPT و با ۶٫۵ درصد عوارض اضافی گزارش شده است.

در آسیا کاهش هزینه های انرژی و همچنین انتظارات اولیه در کاهش قیمت قرادادهای استایرن در ماه مه و در اروپا بر بازار سایه افکنده است. همچنین فروشندگان یادآوری می کنند که ممکن است عرضه در هفته های آینده با توجه به فعالیت های اواخر ماه مارس، کاهش یابد. یک مصرف کننده ظروف یک بار مصرف گفت: ما مشتاق برای خریدهایی فراتر از نیازهای هفتگی خود نیستم.

ارسال نظر