کد خبر : 39644

رشد ۸ درصدی تولید در پتروشیمی تندگویان

پتروتحلیل- پتروشیمی شهید تندگویان موفق به تولید بیش از ۸۹۰ هزارتن انواع محصول درسال ۱۳۹۵ شد.

محمدعیسی انوشا رئیس مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان ضمن بیان این مطلب گفت : این میزان تولید نسبت به سال قبل از رشد ۸ درصدی برخورداربوده که دراین میان کارخانه اسید ترفتالیک خالص (PTA ) شرکت با تولید ۴۲۷,۰۰۰هزارتن محصول رشدی معادل ۶ درصد نسبت به سال ۹۴ داشته و کارخانه پلی اتیلن ترفتالات ( PET ) نیز ضمن رشد ۸ درصدی تولید نسبت به سال قبل موفق شد درماه های بهمن و اسفند تولیدی بیش از برنامه مصوب را به ثبت برساند. همچنین واحد POY که از جمله واحدهای نساجی این مجتمع به حساب می آید ، نیز رشد ۳۵ درصدی درتولید داشته است.

وی گفت : برای دستیابی به این موفقیت ، فعالیت های متعددی برنامه ریزی و انجام شده که مهمترین آن پروژه افزایش ظرفیت POLY F بود که درحداقل زمان ممکن با موفقیت به بهره برداری رسید.

انوشا در ادامه افزود: این مجتمع باتوجه به حضور نیرو های جوان ، متخصص و متعهد و همچنین برخورداری از دانش روز و تکنولوژی پیشرفته ،می تواند گونه های متنوع پلی اتیلن ترفتالات از جمله پلی اتیلن ترفتالات گرید نساجی باقابلیت رنگرزی توسط رنگ های کاتیونی (CD-PET)، پلی اتیلن ترفتالات گریدبطری با قابلیت گرمایش سریع (FH-PET) و پلی اتیلن ترفتالات مخصوص تولید فیلم های نازک آرایش یافته (FG-PET)را براساس نیاز و تقاضای بازار ، تولید کند.

پتروشیمی شهید تندگویان بزرگترین تولید کننده محصولات اسیدترفتالیک خالص و پلی اتیلن ترفتالات درکشور می باشدکه تولیدات آن درصنایع نساجی ، صنایع بسته بندی مواد غذایی ، دارویی،بهداشتی و ... کاربرد دارد.

ارسال نظر