کد خبر : 39623

پلی پروپیلن رافیا در چین به پایین ترین قیمت از ۲۰۱۶ رسید

پلی پروپیلن رافیا در چین به پایین ترین قیمت از ۲۰۱۶ رسید

پتروتحلیل- در چین قیمت های محلی پلی پروپیلن در هفته جاری به کاهش خود ادامه داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، افت قیمت پلی پروپیلن در هفته جاری با رکود متاثر از کاهش تقاضا همراه بود.

از این رو قیمت پلی پروپیلن رافیا در بازار محلی چین به پایین ترین سطح خود از اواخر ماه ژوئن سال ۲۰۱۶ رسید.

در بازار محلی چین، برای دومین هفته متوالی قیمت پلی پروپیلن با کاهش روبه رو شده و تا ۳۷ دلار در هر تن افت کرده است. به نظر می رسد خاموش شدن برخی از خطوط تولیدی به کاهش قیمت ها در بازار محلی کمک کرده اند. یکی از تاجران گفت: خریداران در حد نیاز خود اقدام به خرید می کنند و از این رو تقاضا کاهش یافته است و سطح موجودی ها همچنان بالا است. ما فکر میکنیم که روند بازار در هفته های آینده نیز ضعیف باقی بماند.

به این ترتیب محدوه کلی قیمت برای پلی پروپیلن رافیا ۱۰۱۰ تا ۱۰۵۰ دلار در هر تن سی اف آر چین گزارش شده که نسبت به هفته قبل تغییری نکرده است. پلی پروپیلن رافیای هند هم ۱۰۲۰ تا ۱۰۲۵ دلار در هر تن سی آی اف گزارش شده است. گفته می شود خریداران در حال مناقصه با قیمت هایی کمتر از این سطح هستند.

یک معامله گر گفت: گر چه خریداران سطح فعلی قیمت ها معقول و منطقی می دانند، اما همچنان در خریدهای خود محتاط هستند؛ چرا که پیش بینی می کنند که قیمت ها با توجه به موجودی بالا در چین به روند نزولی خود ادامه دهد. ما فکر می کنیم که تقاضا در دوره آوریل و مه پایدار باشد.

بازیکنان چینی پیش بینی می کنند، قیمت پلی پروپیلن در کوتاه مدت با توجه به موجودی بالا، به کاهش خود ادامه دهد، این در حالی است که بازار آتی هم عقب نشینی کرده است، از سوی دیگر قیمت نفت خام در بازار NYMEX هم به طور قابل توجهی و به میزان ۱ دلار و ۹۷ سنت کاهش یافت و به ۵۰ دلار و ۴۴ سنت در تاریخ ۱۹ آوریل رسید.

ارسال نظر