کد خبر : 39576

نشانه های بهبود در بازار پلی پروپیلن نیست

نشانه های بهبود در بازار پلی پروپیلن نیست

پتروتحلیل- در چین و در هفته جاری بازار پلی پروپیلن به دلیل تقاضای پایین، با کاهش روبه رو شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، محدوده کلی قیمت برای واردات پلی پروپیلن نساجی با کاهش ۲۰ تا ۳۰ دلاری در هفته جاری به ۹۹۵ تا ۱۰۷۰ دلار در هر تن سی آی اف چین به صورت نقدی رسید.

یک تاجر گفت: تقاضا کاهش یافته است و خریداران تنها نیازهای خود را خریداری می کنند. قیمت نفت خام افزایش یافته، اما نشانه بهبود در بازار پلی پروپیلن مشاهده نمی شود و از این رو ما فکر می کنیم که قیمت در روزهای آینده به کاهش ادامه دهد.

به گفته یک تاجر دیگر با وجود فصل های تعمیر و نگهداری، سطوح موجودی تولیدکننده های محلی همچنان بالا است. از سوی دیگر افزایش قیمت نفت خام هنوز نتوانسته تمایلات بازار را تغییر دهد.

این در حالی است که معامله گران هنوز هم علاقه مند به صادرات محموله های خود به آسیا جنوب شرقی هستند. در آسیای جنوب شرقی قیمت ها همچنان ۷۵ دلار در هر تن به طور متوسط بیشتر از چین است.

با این حال معامله گران انتظار دارند که قیمت در آوریل پایدار باقی بماند.

برخلاف انتظار ثبات در کوتاه مدت، یک منبع تولیدکننده در جنوب شرقی آسیا یک روند پایدار را در بازار پلی پروپیلن پیش بینی می کند. با این حال معتقد است که قیمت پلی پروپیلن هنوز جا برای کاهش دارد و فروشندگان حاضر به تخفیف دادن در هنگام انجام معامله هستند.

با این حال تقاضای اندک، فعالیت در بازار پلی پروپیلن را محدود کرده است و احتمالا قیمت پروپیلن در آسیا همچنان کاهش یابد. البته برخی از معامله گران به فصل نگهداری، تعمیرات خطوط و کاهش عرضه محلی اشاره می کنند و می گویند: آیا این عوامل می تواند کاهش قیمت را در بازار پلی پروپیلن جبران کند؟

ارسال نظر