کد خبر : 39546

تعمیرات فصلی در انتظار بازار پلی استایرن

تعمیرات فصلی در انتظار بازار پلی استایرن

پتروتحلیل- در هفته جاری و در بازار داخلی و وارداتی چین قیمت پلی استایرن روندی پایدار و اندکی مثبت داشت.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار واردات محدوده کلی قیمت پلی استایرن معمولی ۱۲۷۵ تا ۱۴۶۰ دلار در هر تن و پلی استایرن مقاوم هم ۱۳۶۰ تا ۱۵۳۰ دلار در هر تن سی آی اف چین به صورت نقدی گزارش شده است.

قیمت پلی استایرن معمولی بدون تغییر نسبت به هفته گذشته ثبت شد، در حالی که قیمت پلی استایرن مقاوم ۱۰ دلار رشد داشت.

یک تاجر گزارش داد که یک تولیدکننده تایوانی افزایش ۱۰ دلاری را در قیمت های جدید پلی استایرن لحاظ کرده است و قیمت های جدید خود را برای پلی استایرن معمولی ۱۳۰۰ دلار در هر تن و برای پلی استایرن مقاوم ۱۳۶۰ دلار در هر تن سی آی اف و به صورت نقدی اعلام کرده است.

یک تولیدکننده جنوب شرق آسیا هم قیمت پلی استایرن معمولی را ۱۳۸۰ دلار در هر تن سی آی اف چین و به صورت نقدی اعلام کرد و گفت: این قیمت در راستای بهبود قیمت استایرن پیشنهاد داده شده است. قیمت پلی استایرن به احتمال زیاد در آوریل به دلیل اورهال برخی از واحدها در آوریل و مه افزایش خواهد داشت.

با این حال، تولیدکننده تایوانی دیگری قیمت پلی استایرن را ثابت نگه داشته است، اما در بازار واردات قیمت پلی استایرن معمولی ۱۳۲۰ تا ۱۳۳۰ دلار در هر تن و قیمت پلی استایرن مقاوم ۱۴۲۰ تا ۱۴۳۰ دلار در هر تن سی آی اف و به صورت نقدی گزارش شده است. یک تولیدکننده گفت: ما در حال برنامه ریزی برای بالا بردن پیشنهادات قیمتی خود هستیم، اما تقاضا همچنان با وجود افزایش قیمت استایرن ضعیف است و خریداران فقط نیازهای خود را خریداری می کنند.

در بازار داخلی هم قیمت پلی استایرن مقاوم نسبت به هفته گذشته سطح خود را حفظ کرده است و یک تاجر نیز از افزایش اندک قیمت در حدود ۱۲ دلار در هر تن گزارش داده است.

برخی از بازیکنان پیش بینی می کنند که روند بازار پلی استایرن پایدار و اندکی محکم تر در آینده تحت تاثیر افزایش قیمت نفت خام و استایرن و همچنین تعمیرات فصلی باشد. انتظار می رود قیمت پلی استایرن در اطراف سطوح فعلی در آینده و در اواخر ماه آوریل نیز با پشتیبانی زنجیره بالا دست، محکم تر شود. البته با توجه به نوسانات قیمت استایرن، برخی از بازیکنان در مورد روند افزایشی بازار دچار شک و تردید هستند.

ارسال نظر